Podpora

Časté dotazy

    • Jak získám Nordic TV k internetu na 3 měsíce zdarma?

      Ke každé objednávce internetového tarifu můžete získat Nordic TV HD na 3 měsíce zdarma a poté se slevou 50 Kč měsíčně. 

       

      Jak na to:

      Návod níže platí pro online objednávku, Nordic TV k našemu internetu však můžete získat i přes telefonní linku. Stačí nám na webu zanechat telefonní kontakt nebo zavolat na 800 80 70 60

       

      1) Vložte do košíku internetový tarif a následně v kroku Výběr služby klikněte na Přidat další službu 

       

      Návod na Nordic TV na 3 měsíce zdarma - krok 1 - klikněte na Přidat další službu

       

       

      2) Z výběru dalších služeb zvolte Nordic TV, následně vyberte tarif Nordic TV HD a klikněte na tlačítko Vložit do košíku.

       

      Nordic TV na 3 měsíce zdarma - krok 2 - zvolte tarif Nordic TV HD

       

      3) Vedle internetového tarifu uvidíte v košíku Nordic TV HD se slevami v celkové hodnotě 275 Kč. Následně už jen kliknete na tlačítko Pokračovat a dokončíte objednávku.

       

      Nordic TV na 3 měsíce zdarma - krok 5 - klikněte na tlačítko Pokračovat a dokončete objednávku

       

      Pokud budete chtít službu během prvních tří měsíců zrušit, stačí kontaktovat naši zákaznickou linku 800 80 70 60 nebo napsat na e-mail info@nordictelecom.cz.
       

    • Jak probíhá instalace Nordic internetu?

      Průběh instalace záleží na technologii připojení. Pro lepší představu jsme pro vás připravili krátká videa, která postup instalace přibližují:

       

      Jak probíhá instalace bezdrátového internetu Nordic

       

       

       

      Jak probíhá instalace kabelového / optického internetu Nordic Plus 

       

       

       

      Jak probíhá instalace internetu Nordic Plus na síti CETIN

       

       

    • Mohu si u Nordicu pořídit symetrický internet?

      Ano, pokud to technologie přípojení umožňuje, můžete si tarif za 55 Kč měsíčně vylepšit a data poté stahovat i odesílat stejnou rychlostí (tzv. symetrický tarif).

       

      Tarifní řada Nordic Plus (internet kabelem/optikou)
       

      U vybraných tarifů Nordic Plus si můžete službu vylepšit přímo v online objednávce. Po vložení služby do košíku stačí v první kroku objednávky kliknout na „Vylepšit službu“ a následně vybrat „Příplatek za symetrický tarif“. Pokud dostupný tarif neumožňuje nastavení symetrických parametrů, vylepšení není v objednávce dostupné.

       

      Můžete nás také kontaktovat na zákaznické lince 800 80 70 60 nebo e-mailu info@nordictelecom.cz a my vám symetrický tarif rádi nastavíme.


       

      Tarifní řada Nordic (internet vzduchem) symetrické parametry nepodporuje.

    • Jak zjistím svoji IP adresu?

      Standardní IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Na internetu existují různé stránky, které zobrazí vaši aktuální IP adresu. Do vyhledávače stačí napsat např. "Moje IP adresa".

       

      Privátní IP adresa, kterou poskytujeme standardně, umožňuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.

       

      Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby však veřejnou IP adresu vyžadují, např. vzdálené připojení ke kamerám nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu. U našeho internetového připojení si můžete zvolit, jestli chcete veřejnou nebo privátní IP adresu. Veřejnou IP adresu zpoplatňujeme dle platného ceníku.

    • Mohu si vybrat technologii připojení internetu?

      Po ověření dostupnosti internetu vám vždy nabídneme nejvýhodnější dostupné varianty připojení. Na některých adresách je dostupný internet na více technologiích s podobnou kvalitou připojení. V takových případech vám v nabídce zobrazíme více technologií. Tam, kde máme optickou síť (neexistuje lepší technologie připojení) vám nabídneme jen tuto technologii.

       

      Pokud vás budou zajímat všechny dostupné technologie i rychlosti připojení na vaší adrese, zavolejte na linku 800 80 70 60, rádi vám je představíme.

    • Jsou Nordic služby opravdu bez závazku?

      Samozřejmě! Znamená to, že vás k sobě nepoutáme žádnou finanční sankcí. Smlouvu s vámi uzavřeme na dobu neurčitou s možností závazek kdykoliv vypovědět se zákonnou 30 denní výpovědní dobou.

    • Jak rychle mi zapojíte internet?

      Následující pracovní den po objednání služby vám zavoláme a domluvíme se na vhodném termínu instalace. S termínem se vám vždy snažíme vyjít vstříc.

       

      Průměrná doba od objednání do zřízení služby je 5 pracovních dní.

    • Jak službu převedu na jinou osobu?

      Nemusíte nikam chodit. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60 nebo nám napište email na info@nordictelecom.cz. Pošleme vám formulář pro převod služby. Po jeho vylnění vaši žádost zpracujeme a elekronicky odešleme ke schválení novému majiteli. Jakmile převod služby potvrdí, zašleme potvrzení o úspěšném převodu služby i vám.

    • Stěhuji se a řeším přesun nebo ukončení stávající služby, co mám dělat?

      Pokud se stěhujete a potřebujete zajistit internet na nové adrese, případně ukončit stávající službu na současné adrese, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60.

    • Jak zjistím, že je Nordic internet dostupný na mé adrese?

      Dostupnost pevného Nordic internetu na své adrese si můžete ověřit tady.

    • Vyměnil jsem si WiFi router a nefunguje mi internet, co mám dělat?

      Pravděpodobně bude problém v konfiguraci MAC adresy. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60, společně se na to podíváme.

    • Jakou internetovou technologii si u vás mohu pořídit?

      Internetové připojení umíme realizovat pomocí těchto technologií:

       

      - optické vlákno 

      - LAN 

      - xDSL 

      - 5G 

      - WiFi

       

      Vždy podle dostupnosti technologie v konkrétní lokalitě. Více si o jednotivých technologiích můžete přečíst tady.

    • Na jaké technologii fungují tarify Nordic Plus?

      Internetové tarify Nordic Plus fungují na kabelové technologii. Přenos dat probíhá prostřednictvím optických vláken nebo metalické sítě, vždy podle dostupnosti technologie v konkrétní lokalitě.

       

      V domácnosti se k internetu samozřejmě můžete připojit bezdrátově, pomocí Wi-Fi routeru.

       

      Optické vlákno - tarify od 40 do 2000 Mb/s

      Metalická síť (DSL) - tarify od 20 do 250 Mb/s 

      LAN (PtP spoj + optické vlákno, nebo metalické rozvody) - tarify od 10 do 1000 Mb/s

    • Na jaké technologii fungují tarify Nordic?

      Tarify Nordic fungují na bezdrátové síti. Signál šířený vzduchem zachytí malá anténa, kterou vám namontujeme např. na střechu nebo balkon. Od antény následně přivedeme internet kabelem na požadované místo v domácnosti.

       

      Přenos dat probíhá prostřednictvím jednoho z frekvenčních pásem, vždy podle dostupnosti technologie v konkrétní lokalitě.

       

      5G/4G síť

      frekvence 3,7 GHz, 1,8 GHz, 2,1 GHz, 700 MHz

      tarify od 30 do 100 Mb/s

      Technologie si vybírá frekvenci s aktuálně nejsilnějším signálem pro nejlepší možné připojení. Frekvenční pásma využívají buď 5G, nebo 4G síť podle optimální dostupnosti signálu. Všechna frekvenční pásma jsou licencovaná, a proto nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi.

       

      5G-ready síť

      frekvence 3,7 GHz

      tarify od 30 do 100 Mb/s 

      Licencované frekvenční pásmo vyhrazené našim zákazníkům. Díky tomu nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi. Technologie používá frekvenční pásmo 5G sítě, fakticky však vysílání probíhá na 4G síti.

       

      Wi-Fi síť

      frekvence 60 GHz - tarify od 30 do 250 Mb/s

      frekvence 5 GHz - tarify od 10 do 50 Mb/s

    • Co je to MAC adresa?

      Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve vašem počítači.

    • K čemu je dobrá antivirová ochrana počítače?

      Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také zabrání zpomalení počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží.

       

      Některé antivirové programy můžete využívat i zdarma. Neposkytují sice takovou ochranu jako placené verze, ale rozhodně jde o lepší variantu, než kdybyste ochranu před viry neřešili vůbec.

    • Co je kód OKU?

      Jedná se o kód pro přenos stávajícího telefonního čísla nebo služby od jednoho poskytovatele ke druhému.

    • U služby Nordic (technologie 5G) mi nefungují některé síťové porty. Jaký je důvod?

      Pokud vám nefungují síťové porty 8080 a 16443, je to v pořádku. Využíváme je totiž jen pro servisní účely.

      U služeb s privátní i veřejnou IP adresou (NAT) je pak blokován port 25 (SMTP). V případě, že potřebujete využívat port 25 pro vlastní účely, můžeme jej na vyžádání odblokovat u veřejné IP adresy. Stačí zavolat na naši zákaznickou linku 800 80 70 60.

    • Může 5G internet škodit zdraví?

      Nejen na internetu se můžete setkat s řadou zavádějících informací o tom, že 5G sítě jsou kvůli své přenosové frekvenci škodlivé. 


      5G využívá (stejně jako jiné bezdrátové technologie) rádiové vlny pro přenos dat mezi vysílačem a přijímačem. Takové vlnění se běžně vyskytuje všude kolem nás a je vyzařováno například televizí, rádiem, Wi-Fi routerem a dokonce i Sluncem. 


      Např. 700 MHz (základní frekvenci určenou pro 5G) dříve využívalo běžné televizní vysílání. Během přechodu na DVB-T2 se pak tato frekvence uvolnila právě pro potřeby 5G sítí. 


      A protože celkový datový provoz se nevejde do úzkého základního pásma 700 MHz, využívají nejrychlejší 5G sítě vyšší frekvence v pásmu 3,7 GHz (část tohoto pásma má licencovaný i Nordic Telecom). Díky tomu mohou 5G sítě nabídnout větší kapacitu (více připojených zařízení v jeden okamžik), rychlejší odezvu a vyšší rychlost. I vyšší frekvence 3,5 a 3,7 GHz určené pro 5G však už dříve provozovaly sítě FWA a WiMax.


      Existuje samozřejmě elektromagnetické vlnění, které má negativní účinky na náš organizmus - jedná se například o ultrafialové záření ze Slunce nebo rentgenové záření, které známe z nemocnice. Radiové vlnění má ale tak málo energie, že nemůže způsobit žádnou újmu lidskému zdraví, což potvrzují i studie Světové zdravotnické organizace (WHO).

    • Jak funguje 5G internet na doma a jaké jsou jeho výhody?

      5G/4G internet na doma využívá pro přenos dat čtyři frekvenční pásma (3,7 GHz, 1,8 GHz, 2,1 GHz, 700 MHz). Všechna pásma jsou licencovaná, a proto nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi.


      Technologie si vybírá frekvenci s aktuálně nejsilnějším signálem pro nejlepší možné připojení


      Frekvenční pásma využívají buď 5G, nebo 4G síť podle optimální dostupnosti signálu. Může se proto stát, že v některých lokalitách internet zákazníkům běží na 4G síti, pokud anténa vyhodnotí, že frekvence poskytuje na daném místě stabilnější připojení. Kdykoli však může dojít k posílení 5G signálu a anténa se následně automaticky přeladí na 5G.


      Rychlost připojení nezávisí na tom, jestli anténa přijímá 5G, nebo 4G signál – obě frekvence umožňují rychlost internetu až 100 Mb/s.

    • Proč je 5G lepší než běžný internet vzduchem?

      5G internet na doma má proti běžné Wi-Fi síti několik výhod.

       

      1) Stabilita - 5G funguje na licenovaných frekvencích a díky tomu signál nemohou rušit ostatní bezdrátové sítě. Frekvenční pásmo (či jeho část) vlastní vždy pouze jeden poskytovatel. V případě Wi-Fi sítě probíhá vysílání na nelicencovaných frekvencích a může docházet ke vzájemnému rušení signálu.

       

      2) Spolehlivost - 5G technologie může fungovat na více licencovaných frekvencích (konkrétně 3,7 GHz, 2,1 GHz, 1,8 GHz a 700 MHz). Technologie si vybírá frekvenci s aktuálně nejsilnějším signálem a díky tomu poskytuje velmi spolehlivé připojení.

       

      3) Rychlost - až 100 Mb/s, což s přehledem stačí i pro rodiny s náročnějšími uživateli.