Podpora

Časté dotazy

  • Jak zjistím svoji IP adresu?

    Standardní IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Na internetu existují různé stránky, které zobrazí vaši aktuální IP adresu. Do vyhledávače stačí napsat např. "Moje IP adresa".

     

    Privátní IP adresa, kterou poskytujeme standardně, umožňuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.

     

    Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby však veřejnou IP adresu vyžadují, např. vzdálené připojení ke kamerám nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu. U našeho internetového připojení si můžete zvolit, jestli chcete veřejnou nebo privátní IP adresu. Veřejnou IP adresu zpoplatňujeme dle platného ceníku.

     

  • Jak probíhá instalace Nordic internetu?

    Průběh instalace záleží na technologii připojení. Pro lepší představu jsme pro vás připravili krátká videa, která postup instalace přibližují:

     

    Jak probíhá instalace Nordic 5G

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic 5G Kompakt

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic Optika

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic WiFi

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic DSL

     

     

  • Jsou Nordic služby opravdu bez závazku?

    Samozřejmě! Znamená to, že vás k sobě nepoutáme žádnou finanční sankcí. Smlouvu s vámi uzavřeme na dobu neurčitou s možností závazek kdykoliv vypovědět se zákonnou 30 denní výpovědní dobou.

  • Jak rychle mi zapojíte internet?

    V případě technologií 5G, Optika, LAN a WiFi vám následující pracovní den po dokončení objednávky zavoláme a domluvíme se na vhodném termínu instalace. S termínem se vám vždy snažíme vyjít vstříc. U technologie DSL vám kurýr doručí vše potřebné k zapojení internetu do tří pracovních dnů. Zapojení WiFi routeru je v tomto případě jednoduché, a proto vše zvládnete bezproblému sami.

  • Jak službu převedu na jinou osobu?

    Nemusíte nikam chodit, vše vyřídíme elektronicky. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku nebo nám napište email na info@nordictelecom.cz. Pošleme vám formulář pro převod služby. Po jeho vylnění vaši žádost zpracujeme a elekronicky odešleme ke schválení novému majiteli. Jakmile převod služby potvrdí, zašleme potvrzení o úspěšném převodu služby i vám.

  • Stěhuju se a řeším přesun nebo ukončení stávající služby, co mám dělat?

    Pokud se stěhujete a potřebujete zajistit internet na nové adrese, případně ukončit stávající službu na současné adrese, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku.

  • Jak zjistím, že je Nordic internet dostupný na mé adrese?

    Dostupnost pevného Nordic internetu na své adrese si můžete ověřit tady. Mobilní internet od Nordic Telecom je dostupný na 99 % území, tedy prakticky kdekoliv v Česku.

  • Jakou internetovou technologii si u vás mohu pořídit?

    Internetové připojení umíme realizovat pomocí optikého vlákna, 5G-ready technologie, WiFi, LAN a DSL (vždy podle dostupnosti v konkrétní lokalitě).

  • Na jaké síti funguje služba 5G a proč je kvalitnější než jiné typy připojení vzduchem?

    Službu poskytujeme na naší vlastní síti s frekvenci 3,7 GHz. Jde o licencované frekvenční pásmo vyhrazené našim zákazníkům. Hlavní výhodou proto je, že nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi ani k zahlcení pásma mobilními službami.

     

    Díky širokému vysílacímu pásmu 80 MHz dosahujeme vyšší dostupné i reálné rychlosti připojení.

     

  • Na jaké síti funguje služba Nordic Optika?

    Nordic Optika funguje na optické síti. Optický kabel je doveden k vám domů a ukončen standardní datovou zásuvkou. Optická síť patří mezi nejstabilnější a nejrychlejší internetová připojení.

  • Na jaké síti funguje služba Nordic WiFi?

    Jde o bezdrátovou síť fungující na frekvencích 2,4 a 5 GHz. V praxi přivedeme signál vzduchem k malé anténě (klientské zařízení), kterou vám namontujeme např. na střechu nebo balkon. Od anény následně vedeme internet kabelem na požadované místo v domě/bytě a výstup ukončujeme standardní datovou zásuvkou.

  • Co je to MAC adresa?

    Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve vašem počítači.

  • K čemu je dobrá antivirová ochrana počítače?

    Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také zabrání zpomalení počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží. Některé antivirové programy můžete využívat i zdarma. Neposkytují sice takovou ochranu jako placené verze, ale rozhodně jde o lepší variantu, než kdybyste ochranu před viry neřešili vůbec.

  • U služby Nordic 5G mi nefungují některé síťové porty. Jaký je důvod?

    Pokud vám nefungují síťové porty 8080 a 16443, je to v pořádku. Využíváme je totiž jen pro servisní účely. U služeb s privátní IP adresou (NAT) je pak blokován port 25 (SMTP). V případě, že potřebujete využívat port 25 pro vlastní účely, obraťte se prosím na naši zákaznickou linku.