Podpora

Časté dotazy

    • Jak probíhá instalace Zeleného internetu?

      Průběh instalace záleží na technologii připojení. Pro lepší představu jsme pro vás připravili krátká videa, která postup instalace přibližují:

       

      Jak probíhá instalace Nordic 5G

       

       

      Jak probíhá instalace internetu Nordic 5G Kompakt

       

       

      Jak probíhá instalace internetu Nordic Optika

       

       

      Jak probíhá instalace internetu Nordic (dříve Nordic WiFi)

       

       

      Jak probíhá instalace internetu Nordic Plus

       

       

    • Mohu si u Nordicu pořídit symetrický tarif?

      Ano, záleží však na technologii připojení. Pokud to technologie umožňuje, můžete si tarif za 55 Kč vylepšit a data poté stahovat i odesílat stejnou rychlostí (tzv. symetrický tarif).

       

      U tarifů Nordic Optika, Nordic LAN, Nordic LAN+ si můžete službu vylepšit přímo v objednávce. Případně nás stačí kontaktovat na zákaznické lince nebo emailu info@nordictelecom.cz a my vám symetrický tarif rádi nastavíme.

       

      Tarifní řady Nordic, Nordic WiFi+ a Nordic 5G symetrické parametry tarifu nepodporují. 

       

      Tarif Nordic Plus 500 je symetrický bez příplatku. 

    • Jak zjistím svoji IP adresu?

      Standardní IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Na internetu existují různé stránky, které zobrazí vaši aktuální IP adresu. Do vyhledávače stačí napsat např. "Moje IP adresa".

       

      Privátní IP adresa, kterou poskytujeme standardně, umožňuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.

       

      Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby však veřejnou IP adresu vyžadují, např. vzdálené připojení ke kamerám nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu. U našeho internetového připojení si můžete zvolit, jestli chcete veřejnou nebo privátní IP adresu. Veřejnou IP adresu zpoplatňujeme dle platného ceníku.

       

    • Jsou Nordic služby opravdu bez závazku?

      Samozřejmě! Znamená to, že vás k sobě nepoutáme žádnou finanční sankcí. Smlouvu s vámi uzavřeme na dobu neurčitou s možností závazek kdykoliv vypovědět se zákonnou 30 denní výpovědní dobou.

    • Jak rychle mi zapojíte internet?

      V případě tarifů Nordic, Nordic 5G, Nordic Optika a Nordic LAN vám následující pracovní den po dokončení objednávky zavoláme a domluvíme se na vhodném termínu instalace. S termínem se vám vždy snažíme vyjít vstříc. Během instalace se technik o vše postará. 

       

      U tarifů Nordic Plus vám následující pracovní zavoláme a domluvíme se na vhodném termínu instalace. S termínem se vám vždy snažíme vyjít vstříc. Pokud si ke službě objednáte domácí WiFi router, což není povinné, kurýr vám nejdříve doručí balíček (běžně do tří pracovních dnů od objednávky) a následně vám zavoláme, abychom dohodli temín návštěvy technika.

    • Jak službu převedu na jinou osobu?

      Nemusíte nikam chodit. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku nebo nám napište email na info@nordictelecom.cz. Pošleme vám formulář pro převod služby. Po jeho vylnění vaši žádost zpracujeme a elekronicky odešleme ke schválení novému majiteli. Jakmile převod služby potvrdí, zašleme potvrzení o úspěšném převodu služby i vám.

    • Jak získám Nordic TV k internetu na 3 měsíce zdarma?

      Ke každé objednávce internetového tarifu můžete získat Nordic TV HD na 3 měsíce zdarma a poté se slevou 50 Kč měsíčně. 

       

      Jak na to:

       

      1) Vložte do košíku internetový tarif a následně v kroku Výběr služby klikněte na “Přidat další službu”.  

       

       

       

      2) Z výběru dalších služeb zvolte Nordic TV.

       

       

       

      3) Vyberte tarif Nordic TV HD a klikněte na tlačítko “Vložit do košíku”.

       


       

      4) Nordic TV HD se poté objeví v košíku vedle internetového tarifu. Do řádku “Slevový kód” uvedete kód: 3MESICEZDARMA a klikněte na tlačítko “Uplatnit kód”.

       

       

       

       

      5) U služby Nordic TV se objeví 100% sleva na 3 měsíce. Následně už jen kliknete na tlačítko “Pokračovat” a dokončíte objednávku.

       

       

       

       

      Tři dny před koncem bezplatného období vám zašleme email, ve kterém můžete Nordic TV jedním klikem zrušit. Případně během prvních tří měsíců stačí kontaktovat naši zákaznickou linku a o zrušení služby požádat. 
       

    • Stěhuji se a řeším přesun nebo ukončení stávající služby, co mám dělat?

      Pokud se stěhujete a potřebujete zajistit internet na nové adrese, případně ukončit stávající službu na současné adrese, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku.

    • Jak zjistím, že je Zelený internet dostupný na mé adrese?

      Dostupnost pevného Zeleného internetu na své adrese si můžete ověřit tady.

      Mobilní internet od Nordic Telecom je dostupný na 99 % území, tedy prakticky kdekoliv v Česku.

    • Jakou internetovou technologii si u vás mohu pořídit?

      Internetové připojení umíme realizovat pomocí optikého vlákna, 5G-ready technologie, WiFi, LAN a DSL (vždy podle dostupnosti v konkrétní lokalitě).

    • Na jaké síti funguje služba Nordic 5G a proč je kvalitnější než jiné typy připojení vzduchem?

      Službu poskytujeme na naší vlastní síti s frekvenci 3,7 GHz. Jde o licencované frekvenční pásmo pro 5G, vyhrazené našim zákazníkům. Hlavní výhodou proto je, že nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi, ani k zahlcení pásma mobilními službami.

       

      Díky širokému vysílacímu pásmu 80 MHz dosahujeme vyšší dostupné i reálné rychlosti připojení.

    • Na jaké síti funguje služba Nordic Optika?

      Nordic Optika funguje na optické síti. Optický kabel je doveden k vám domů a ukončen standardní datovou zásuvkou. Optická síť patří mezi nejstabilnější a nejrychlejší internetová připojení.

    • Na jaké síti funguje služba Nordic?

      Jde o bezdrátovou síť fungující na frekvencích 2,4 a 5 GHz. V praxi přivedeme signál vzduchem k malé anténě (klientské zařízení), kterou vám namontujeme např. na střechu nebo balkon. Od anény následně vedeme internet kabelem na požadované místo v domě/bytě a výstup ukončujeme standardní datovou zásuvkou.

    • Co je to MAC adresa?

      Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve vašem počítači.

    • K čemu je dobrá antivirová ochrana počítače?

      Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také zabrání zpomalení počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží. Některé antivirové programy můžete využívat i zdarma. Neposkytují sice takovou ochranu jako placené verze, ale rozhodně jde o lepší variantu, než kdybyste ochranu před viry neřešili vůbec.

    • Co je kód OKU?

      Jedná se o kód pro přenos stávajícího telefonního čísla nebo služby od jednoho poskytovatele ke druhému.

    • U služby Nordic 5G mi nefungují některé síťové porty. Jaký je důvod?

      Pokud vám nefungují síťové porty 8080 a 16443, je to v pořádku. Využíváme je totiž jen pro servisní účely. U služeb s privátní IP adresou (NAT) je pak blokován port 25 (SMTP). V případě, že potřebujete využívat port 25 pro vlastní účely, obraťte se prosím na naši zákaznickou linku.

    • Jak probíhá instalace 5G internetu na doma?

      Pro lepší představu jsme pro vás připravili krátké video.


       

       

    • Co znamená, že je vaše síť 5G-ready?

      Znamená to, že technologie, na kterých je naše síť postavena, jsou připraveny na standard 5G sítí.

       

       Signál se šíří na licencované frekvenci 3,7 GHz vyhrazené pro 5G sítě.

       Vysílací pásmo je určené našim zákazníkům a nedochází tak k rušení jinými poskytovateli.

       Připojení je stabilnější a rychlejší než běžné WiFi sítě.

       

    • Může 5G internet škodit zdraví?

      Nejen na internetu se můžete setkat s řadou zavádějících informací o tom, že 5G sítě jsou kvůli své přenosové frekvenci škodlivé. 


      5G využívá (stejně jako jiné bezdrátové technologie) rádiové vlny pro přenos dat mezi vysílačem a přijímačem. Takové vlnění se běžně vyskytuje všude kolem nás a je vyzařováno například televizí, rádiem, Wi-Fi routerem a dokonce i Sluncem. 


      Např. 700 MHz (základní frekvenci určenou pro 5G) dříve využívalo běžné televizní vysílání. Během přechodu na DVB-T2 se pak tato frekvence uvolnila právě pro potřeby 5G sítí. 


      A protože celkový datový provoz se nevejde do úzkého základního pásma 700 MHz, využívají nejrychlejší 5G sítě vyšší frekvence v pásmu 3,7 GHz (část tohoto pásma má licencovaný i Nordic Telecom). Díky tomu mohou 5G sítě nabídnout větší kapacitu (více připojených zařízení v jeden okamžik), rychlejší odezvu a vyšší rychlost. I vyšší frekvence 3,5 a 3,7 GHz určené pro 5G však už dříve provozovaly sítě FWA a WiMax.


      Existuje samozřejmě elektromagnetické vlnění, které má negativní účinky na náš organizmus - jedná se například o ultrafialové záření ze Slunce nebo rentgenové záření, které známe z nemocnice. Radiové vlnění má ale tak málo energie, že nemůže způsobit žádnou újmu lidskému zdraví, což potvrzují i studie Světové zdravotnické organizace (WHO).