Podpora

Časté dotazy

    • Jak probíhá instalace Zeleného internetu?

      Průběh instalace záleží na technologii připojení. Pro lepší představu jsme pro vás připravili krátká videa, která postup instalace přibližují:

       

      Jak probíhá instalace bezdrátového internetu Nordic

       

       

       

      Jak probíhá instalace kabelového internetu Nordic Plus 

       

       

       

      Jak probíhá instalace internetu Nordic Plus na síti CETIN

       

       

    • Mohu si u Nordicu pořídit symetrický tarif?

      Ano, pokud to technologie umožňuje, můžete si tarif za 55 Kč vylepšit a data poté stahovat i odesílat stejnou rychlostí (tzv. symetrický tarif).

       

      Tarifní řada Nordic Plus
       

      U vybraných tarifů Nordic Plus si můžete službu vylepšit přímo v online objednávce. Po vložení služby do košíku stačí v první kroku objednávky kliknout na „Vylepšit službu“ a následně vybrat „Příplatek za symetrický tarif“. Pokud dostupný tarif neumožňuje nastavení symetrických parametrů, vylepšení není v objednávce dostupné.

       

      Můžete nás také kontaktovat na zákaznické lince 800 80 70 60 nebo e-mailu info@nordictelecom.cz a my vám symetrický tarif rádi nastavíme.


       

      Tarifní řada Nordic
       

      Tarifní řada Nordic symetrické parametry nepodporuje. 

    • Jak zjistím svoji IP adresu?

      Standardní IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Na internetu existují různé stránky, které zobrazí vaši aktuální IP adresu. Do vyhledávače stačí napsat např. "Moje IP adresa".

       

      Privátní IP adresa, kterou poskytujeme standardně, umožňuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.

       

      Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby však veřejnou IP adresu vyžadují, např. vzdálené připojení ke kamerám nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu. U našeho internetového připojení si můžete zvolit, jestli chcete veřejnou nebo privátní IP adresu. Veřejnou IP adresu zpoplatňujeme dle platného ceníku.

    • Jsou Nordic služby opravdu bez závazku?

      Samozřejmě! Znamená to, že vás k sobě nepoutáme žádnou finanční sankcí. Smlouvu s vámi uzavřeme na dobu neurčitou s možností závazek kdykoliv vypovědět se zákonnou 30 denní výpovědní dobou.

    • Jak rychle mi zapojíte internet?

      Následující pracovní den po objednání služby vám zavoláme a domluvíme se na vhodném termínu instalace. S termínem se vám vždy snažíme vyjít vstříc.

    • Jak službu převedu na jinou osobu?

      Nemusíte nikam chodit. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60 nebo nám napište email na info@nordictelecom.cz. Pošleme vám formulář pro převod služby. Po jeho vylnění vaši žádost zpracujeme a elekronicky odešleme ke schválení novému majiteli. Jakmile převod služby potvrdí, zašleme potvrzení o úspěšném převodu služby i vám.

    • Jak získám Nordic TV k internetu na 3 měsíce zdarma?

      Ke každé objednávce internetového tarifu můžete získat Nordic TV HD na 3 měsíce zdarma a poté se slevou 50 Kč měsíčně. 

       

      Jak na to:

      Návod níže platí pro online objednávku, Nordic TV k našemu internetu však můžete získat i přes telefonní linku. Stačí nám na webu zanechat telefonní kontakt nebo zavolat na 800 80 70 60

       

      1) Vložte do košíku internetový tarif a následně v kroku Výběr služby klikněte na Přidat další službu 

       

      Návod na Nordic TV na 3 měsíce zdarma - krok 1 - klikněte na Přidat další službu

       

       

      2) Z výběru dalších služeb zvolte Nordic TV, následně vyberte tarif Nordic TV HD a klikněte na tlačítko Vložit do košíku.

       

      Nordic TV na 3 měsíce zdarma - krok 2 - zvolte tarif Nordic TV HD

       

      3) Vedle internetového tarifu uvidíte v košíku Nordic TV HD se 100% slevou na 3 měsíce. Následně už jen kliknete na tlačítko Pokračovat a dokončíte objednávku.

       

      Nordic TV na 3 měsíce zdarma - krok 5 - klikněte na tlačítko Pokračovat a dokončete objednávku

       

      Tři dny před koncem bezplatného období vám zašleme e-mail, ve kterém můžete Nordic TV jedním klikem zrušit. Případně během prvních tří měsíců stačí kontaktovat naši zákaznickou linku 800 80 70 60 a o zrušení služby požádat. 
       

    • Stěhuji se a řeším přesun nebo ukončení stávající služby, co mám dělat?

      Pokud se stěhujete a potřebujete zajistit internet na nové adrese, případně ukončit stávající službu na současné adrese, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60.

    • Jak zjistím, že je Zelený internet dostupný na mé adrese?

      Dostupnost pevného Zeleného internetu na své adrese si můžete ověřit tady.

      Mobilní internet od Nordic Telecom je dostupný na 99 % území, tedy prakticky kdekoliv v Česku.

    • Vyměnil jsem si WiFi router a nefunguje mi internet, co mám dělat?

      Pravděpodobně bude problém v konfiguraci MAC adresy. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60, společně se na to podíváme.

    • Jakou internetovou technologii si u vás mohu pořídit?

      Internetové připojení umíme realizovat pomocí optikého vlákna, 5G-ready technologie, WiFi, LAN a DSL (vždy podle dostupnosti v konkrétní lokalitě).

    • Na jaké síti fungují tarify Nordic Plus?

      Internetové tarify Nordic Plus fungují na kabelové síti. Přenos dat probíhá prostřednictvím optického, nebo metalického kabelu, vždy podle dostupnosti technologie v konkrétní lokalitě.

    • Na jaké síti fungují tarify Nordic?

      Tarify Nordic fungují na bezdrátové síti. Přenos dat probíhá prostřednictvím jednoho ze tří frekvenčních pásem, vždy podle dostupnosti technologie v konkrétní lokalitě. V praxi přivedeme signál vzduchem k malé anténě, kterou vám namontujeme např. na střechu nebo balkon. Od antény následně vedeme internet kabelem na požadované místo v domě/bytě.

       

      - Bezdrátová síť na frekvenci 5 GHz (přenosové rychlosti od 10 do 50 Mb/s)

      - Bezdrátová síť na frekvenci 3,7 GHz (licencované frekvenční pásmo vyhrazené našim zákazníkům, hlavní výhodou proto je, že nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi, přenosové rychlosti od 30 do 100 Mb/s)

      - Bezdrátová síť na frekvenci 60 GHz (přenosové rychlosti od 30 do 250 Mb/s)

    • Co je to MAC adresa?

      Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve vašem počítači.

    • K čemu je dobrá antivirová ochrana počítače?

      Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také zabrání zpomalení počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží. Některé antivirové programy můžete využívat i zdarma. Neposkytují sice takovou ochranu jako placené verze, ale rozhodně jde o lepší variantu, než kdybyste ochranu před viry neřešili vůbec.

    • Co je kód OKU?

      Jedná se o kód pro přenos stávajícího telefonního čísla nebo služby od jednoho poskytovatele ke druhému.

    • U služby Nordic (technologie 5G) mi nefungují některé síťové porty. Jaký je důvod?

      Pokud vám nefungují síťové porty 8080 a 16443, je to v pořádku. Využíváme je totiž jen pro servisní účely. U služeb s privátní IP adresou (NAT) je pak blokován port 25 (SMTP). V případě, že potřebujete využívat port 25 pro vlastní účely, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku 800 80 70 60.

    • Co znamená, že je vaše síť 5G-ready?

      Znamená to, že technologie, na kterých je síť postavena, jsou připraveny na standard 5G sítí.

       

       Signál se šíří na licencované frekvenci 3,7 GHz vyhrazené pro 5G sítě.

       Vysílací pásmo je určené našim zákazníkům a nedochází tak k rušení jinými poskytovateli.

       Připojení je stabilnější a rychlejší než běžné WiFi sítě.

       

      Dostupnost technologie si můžete ověřit na této stránce. Tarify na 5G-ready síti poznáte podle popisku, kde je uvedeno, že jde o "Licencované připojení vzduchem".

    • Může 5G internet škodit zdraví?

      Nejen na internetu se můžete setkat s řadou zavádějících informací o tom, že 5G sítě jsou kvůli své přenosové frekvenci škodlivé. 


      5G využívá (stejně jako jiné bezdrátové technologie) rádiové vlny pro přenos dat mezi vysílačem a přijímačem. Takové vlnění se běžně vyskytuje všude kolem nás a je vyzařováno například televizí, rádiem, Wi-Fi routerem a dokonce i Sluncem. 


      Např. 700 MHz (základní frekvenci určenou pro 5G) dříve využívalo běžné televizní vysílání. Během přechodu na DVB-T2 se pak tato frekvence uvolnila právě pro potřeby 5G sítí. 


      A protože celkový datový provoz se nevejde do úzkého základního pásma 700 MHz, využívají nejrychlejší 5G sítě vyšší frekvence v pásmu 3,7 GHz (část tohoto pásma má licencovaný i Nordic Telecom). Díky tomu mohou 5G sítě nabídnout větší kapacitu (více připojených zařízení v jeden okamžik), rychlejší odezvu a vyšší rychlost. I vyšší frekvence 3,5 a 3,7 GHz určené pro 5G však už dříve provozovaly sítě FWA a WiMax.


      Existuje samozřejmě elektromagnetické vlnění, které má negativní účinky na náš organizmus - jedná se například o ultrafialové záření ze Slunce nebo rentgenové záření, které známe z nemocnice. Radiové vlnění má ale tak málo energie, že nemůže způsobit žádnou újmu lidskému zdraví, což potvrzují i studie Světové zdravotnické organizace (WHO).