Podpora

Časté dotazy

  • Jak zjistím svoji IP adresu?

    Standardní IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Na internetu existují různé stránky, které zobrazí vaši aktuální IP adresu. Do vyhledávače stačí napsat např. "Moje IP adresa".

     

    Privátní IP adresa, kterou poskytujeme standardně, umožňuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.

     

    Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby však veřejnou IP adresu vyžadují, např. vzdálené připojení ke kamerám nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu. U našeho internetového připojení si můžete zvolit, jestli chcete veřejnou nebo privátní IP adresu. Veřejnou IP adresu zpoplatňujeme dle platného ceníku.

     

  • Jak probíhá instalace Nordic internetu?

    Průběh instalace záleží na technologii připojení. Pro lepší představu jsme pro vás připravili krátká videa, která postup instalace přibližují:

     

    Jak probíhá instalace Nordic 5G

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic 5G Kompakt

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic Optika

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic WiFi

     

     

    Jak probíhá instalace internetu Nordic DSL

     

     

  • Jsou Nordic služby opravdu bez závazku?

    Samozřejmě! Znamená to, že vás k sobě nepoutáme žádnou finanční sankcí. Smlouva je uzavřena vždy na dobu neurčitou s možností závazek kdykoliv vypovědět se zákonnou 30 denní výpovědní dobou.

  • Jak rychle mi zapojíte internet?

    V případě technologií 5G, Optika, LAN a WiFi vám následující pracovní den po dokončení objednávky zavoláme a domluvíme se na vhodném termínu instalace. S termínem se vám vždy snažíme vyjít vstříc. U technologie DSL vám kurýr doručí vše potřebné k zapojení internetu do tří pracovních dnů. Zapojení WiFi routeru je v tomto případě jednoduché, a proto vše zvládnete bezproblému sami.

  • Jak službu převedu na jinou osobu?

    Nemusíte nikam chodit, vše vyřídíme elektronicky. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku nebo nám napište email na info@nordictelecom.cz. Pošleme vám formulář pro převod služby. Po jeho vylnění vaši žádost zpracujeme a elekronicky odešleme ke schválení novému majiteli. Jakmile převod služby potvrdí, zašleme potvrzení o úspěšném převodu služby i vám.

  • Stěhuju se a řeším přesun nebo ukončení stávající služby, co mám dělat?

    Pokud se stěhujete a potřebujete zajistit internet na nové adrese, případně ukončit stávající službu na současné adrese, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku.

  • Jak zjistím, že je Nordic internet dostupný na mé adrese?

    Dostupnost pevného Nordic internetu na své adrese si můžete ověřit tady. Mobilní internet od Nordic Telecom je dostupný na 99 % území, tedy prakticky kdekoliv v Česku.

  • Jakou internetovou technologii si u vás mohu pořídit?

    Internetové připojení umíme realizovat pomocí optikého vlákna, 5G-ready technologie, WiFi, LAN a DSL (vždy podle dostupnosti v konkrétní lokalitě).

  • Na jaké síti funguje služba 5G a proč je kvalitnější než jiné typy připojení vzduchem?

    Službu poskytujeme na naší vlastní síti s frekvenci 3,7 GHz. Jde o licencované frekvenční pásmo vyhrazené našim zákazníkům. Hlavní výhodou proto je, že nedochází k rušení ostatními bezdrátovými sítěmi ani k zahlcení pásma mobilními službami.

     

    Díky širokému vysílacímu pásmu 80 MHz dosahujeme vyšší dostupné i reálné rychlosti připojení.

     

  • Na jaké síti funguje služba Nordic Optika?

    Nordic Optika funguje na optické síti. Optický kabel je doveden k vám domů a ukončen standardní datovou zásuvkou. Optická síť patří mezi nejstabilnější a nejrychlejší internetová připojení.

  • Na jaké síti funguje služba Nordic WiFi?

    Jde o bezdrátovou síť fungující na frekvencích 2,4 a 5 GHz. V praxi přivedeme signál vzduchem k malé anténě (klientské zařízení), kterou vám namontujeme např. na střechu nebo balkon. Od anény následně vedeme internet kabelem na požadované místo v domě/bytě a výstup ukončujeme standardní datovou zásuvkou.

  • Co je to MAC adresa?

    Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve vašem počítači.

  • K čemu je dobrá antivirová ochrana počítače?

    Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také zabrání zpomalení počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží. Některé antivirové programy můžete využívat i zdarma. Neposkytují sice takovou ochranu jako placené verze, ale rozhodně jde o lepší variantu, než kdybyste ochranu před viry neřešili vůbec.

  • Kde si mohu objednat službu Nordic TV?

    Nordic TV si můžete objednat jednoduše tady. Stačí si vybrat tarif, který vám bude vyhovovat. Služba je bez závazku a pro její fungování potřebujete jen internetové připojení v dostatečné rychlosti, doporučujeme nejméně 5 Mb/s.

  • Jak probíhá aktivace Nordic TV?

    Vše začíná objednáním služby na našich stránkách. Průběh aktivace poté záleží na tom, jestli si službu objednáte bez, nebo se set-top boxem.

     

    Pokud doma máte "chytrou" televizi (tzn., že set-top box nepotřebujete), zašleme vám na email hned po potvrzení objednávky přihlašovací údaje do Nordic TV účtu. V něm si jednoduše spárujete svá zařízení (Smart TV, notebook, mobil) a je to!

     

    V případě, že doma nemáte "chytrou" televizi a objednáte si službu se set-top boxem, zašleme vám nejdříve set-top box a po jeho převzetí i přihlašovací údaje do Nordic TV účtu. Pokud si současně s Nordic TV objednáte také náš internet, set-top box vám pomůže nastavit náš technik při instalaci internetu.

     

    Jak probíhá aktivace Nordic TV se set-top boxem


     

     

  • Jak si změním tarif Nordic TV?

    Tarif si můžete změnit kdykoli přes samoobsluhu. Změna se projeví během několika minut.

  • Musím ke službě vlastnit „chytrou“ televizi?

    Nemusíte. Pokud máte starší televizi, budete si potřebovat koupit nebo pronajmout set-top box Arris. Následně jednoduše propojíte svoji televizi se set-tob boxem a můžete využívat všechny chytré funkce, které naše služba nabízí. Samotná instalace trvá přibližně 5 až 10 minut a zvládne ji i člověk bez zkušenosti se zapojením podobných zařízení. Set-top box nepotřebujete v případě, že službu budete využívat svém mobilu, tabletu, počítači nebo vlastníte tzv. chytrou televizi.

     

    Seznam podporovaných zařízení najete tady

     

    Jak probíhá aktivace Nordic TV se set-top boxem


     

     

  • Jak si mohu dokoupit doplňkové balíčky u Nordic TV?

    Doplňkové balíčky si můžete dokoupit kdykoliv přes samoobsluhu. Aktivace balíčku proběhne ihned a cena se vám přičte do následujícího vyúčtování. Balíček má měsíční platnost a automaticky se obnovuje.

  • Mohu si nahrát pořady?

    Ano, v případě, že jste si službu objednali po datu 5. 2. 2020, máte k dispozici až 120 hodin záznamu. Pokud jste si službu objednali do 5. 2. 2020 (včetně), můžete si nahrát až 20 hodin.

  • Mohu sledovat vysílání zpětně?

    Ano, jakýkoli pořad si můžete pustit až 7 dní zpětně.

  • Na kolika zařízeních mohu Nordic TV najednou sledovat?

    V jedné chvíli můžete Nordic TV sledovat až na čtyřech zařízeních (TV, počítač, tablet nebo mobil). Na každém zařízení je samozřejmě možné sledovat jiný program.

  • Jak mohu Nordic TV aktivovat na dalším zařízení, jako je počítač nebo telefon?

    Jednoduše, přes naše webové stránky se přihlásíte do záložky Nordic TV (půjdete na stránku Televize a zvolíte tlačítko "Sledovat online" nebo klikněte přímo sem). Po přihlášení do svého účtu můžete měnit počet registrovaných zařízení nebo sledovat Nordic TV online. Přihlašovací údaje jste obdrželi e-mailem při zřízení služby.

  • Služba Nordic TV funguje zpomaleně, čím to může být?

    Doporučovaná rychlost internetového připojení pro Nordic TV je nejméně 5 Mb/s. Pokud však používáte Nordic TV současně s internetem, doporučujeme rychlost internetového připojení minimálně 10 Mb/s. V případě, že je vaše rychlost internetu dostatečná, restartujte domácí router a následně i set-top box (pokud jej používáte). V případě, že problémy i nadále přetrvávají, zavolejte prosím na naši zákanickou linku.

  • Jak velký vliv má sledování Nordic TV na rychlost internetového připojení?

    Sledování Nordic TV využívá část kapacity internetového připojení. Při sledování na více zařízeních se toto vytížení sčítá. Může jít o vytížení 3-5 Mb/s z kapacity připojení na jedno zařízení.

  • Rozbil se mi dálkový ovladač od set-top boxu, jak si ho mohu vyměnit?

    Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku nebo nám napiště email na info@nordictelecom.cz. Na dobírku vám zašleme nový ovladač.

  • Pokud chci využívat službu Nordic TV, musím mít internet od Nordic Telecom?

    Nemusíte. Službu Nordic TV můžete využívat na jakémkoli internetovém připojení, nezávisle na vašem internetovém poskytovateli. Jen si prosím ověřte, že máte dostatečně rychlé připojení. Doporučujeme nejméně 5 Mb/s. Pomalejší připojení by totiž mohlo mít dopad na kvalitu služby.

  • Zapomněl jsem heslo do účtu Nordic TV. Co mám dělat?

    Zapomenuté heslo do Nordic TV účtu naleznete v samoobsluze, kde si jej po přihlášení můžete také změnit.

  • Jaká je nejnižší nutná rychlost internetu pro využití Nordic TV?

    Doporučená nejnižší přenosová rychlost internetu je 5 Mb/s na jedno zařízení.

  • Mohu si nastavit titulky v set-top boxu?

    V tuto chvíli není nastavení titulků u volitelných pořadů k dispozici.

  • Co znamená označení HD u set-top boxu?

    Zkratka HD znamená, že přijímač je schopen zobrazovat televizní pořady ve vysokém rozlišení (high-definition). Ve spojení s kvalitní televizí HD ready či FULL HD vám zajistí krásný zážitek při sledování oblíbených pořadů. Oba Nordic TV tarify v naší nabídce obsahují TV kanály, které vysílají v HD kvalitě.

  • Kde najdu podrobný výpis hovorů?

    Podrobný výpis hovorů najdete v samoobsluze v sekci Vyúčtování.

  • Chci ve svém telefonu využívat jen datovou SIM. Co pro to mám udělat?

    V nastavení svého mobilního telefonu je potřeba mít povolen datový roaming a nastavit přístupový bod APN na „internet“. Poté vypnout a zapnout telefon.

  • Jak probíhá aktivace služby s novým telefonním číslem?

    Po doručení zásilky se SIM kartou zavolejte na naši zákaznickou linku nebo jednoduše počkejte, služba se automaticky aktivuje do tří pracovních dnů od obdržení zásilky.

  • Mám u služby mobilního volání aktivní hlasovou schránku?

    Automaticky hlasová schránka nastavena není, ale můžete si ji nechat aktivovat na naší zákaznické lince.

  • Mohu službu mobilního volání využívat v zahraničí?

    Ano, stačí mít aktivní roaming. Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku, kde vám roaming rádi aktivujeme.

  • Jakou velikost SIM karty zasíláte?

    SIM kartu zasíláme ve třech velikostech (mini, micro, nano). Stačí „vyloupnout“ požadovanou velikost z plastové kartičky a vložit do zařízení.

  • Chci si pořídit vaše služby, ale dál používat své telefonní číslo. Je to možné?

    Ano, své telefonníčíslo si můžete ponechat jak u mobilního volání, tak u pevné linky. S přenosem čísla od stávajícího poskytovatele vám pomůžeme. K přenosu dojde do dvou pracovních dnů od poskytnutí platného OKU kódu od vašeho stávajícího poskytovatele.

  • Jak probíhá zřízení služby mobilní volání?

    Uzavřeme s vámi smlouvu a přijmeme vaši žádost o přenos čísla od stávajícího poskytovatele. Jakmile nám předáte platný přenosový kód, vše vyřídíme za vás. Přenos čísla trvá maximálně dva pracovní dny. V den přenesení může dojít ke krátkému přerušení služby kvůli odpojení od současného poskytovatele a připojení do naší sítě. Přerušení by nemělo trvat déle než tři hodiny.

  • Jak probíhá přenos telefonního čísla?

    Po uzavření smlouvy vám zašleme formulář pro přenos čísla od stávajícího poskytovatele. Formulář vyplníte, podepišete a zašlete emailem na info@nordictelecom.cz nebo poštou na adresu:

     

    Nordic Telecom s.r.o.

    Jihlavská 1558/21,

    140 00 Praha 4 - Michle.

     

    Po doručení vyplněného formuláře zahájíme přenos čísla, který trvá maximálně dva pracovní dny. Služba se aktivuje v okamžiku přenesení čísla. V den přenesení může dojít ke krátkému přerušení služby kvůli odpojení od současného poskytovatele a připojení do naší sítě. Přerušení by nemělo trvat déle než tři hodiny.

     

  • Co potřebuji k přenosu telefonního čísla?

    V případě, že chcete přenést mobilní číslo, potřebujeme několik údajů: jméno současného operátora, telefonní číslo, které chcete do naší sítě přenést a kód pro přenos telefonního čísla od vašeho současného operátora (OKU).

  • Mohu si nechat zaslat novou SIM kartu?

    Ano, novou SIM kartu vám zašleme kurýrní službou. Pro její zaslání nás prosím kontaktujte na zákaznické lince, s výměnou SIM karty vám rádi pomůžeme.

  • Co je to limit služeb?

    Jde o částku, kterou můžete provolat nad rámec volných minut u vašeho tarifu. Pomáhá vám tak udržovat provolanou částku pod kontrolou.

  • Co je kód OKU?

    Jedná se o kód pro přenos stávajícího čísla od jednoho operátora k druhému.

  • Co je kód ČVOP?

    Jedná se o zkratku "Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele". Toto číslo dostanete od každého telekomunikčního operátora a zjednodušeně je to vaše identifikační číslo na síti. Pokud si například budete chtít převést svůj tarif k nám, číslo nám nahlásíte a díky tomu převod bezproblému dokončíme.

  • Jak rychle mi zřídíte službu mobilního internetu a jak to probíhá?

    Kurýr vám SIM kartu s mobilním internetem doručí zpravidla do tří pracovních dnů. Službu si po převzetí můžete ihned aktivovat.

  • Bude mi mobilní internet fungovat v tabletu?

    Pokud máte tablet podporující 4G/LTE, stačí povolit datový roaming a APN (přístupový bod) nastavit na „internet“. Poté vypnout a zapnout zařízení. V případě, že nemáte tablet podporující 4G/LTE, služba bohužel fungovat nebude.

  • Když vyčerpám datový limit, bude mi fungovat mobilní internet?

    Po vyčerpání aktuálního FUP limitu dojde k zablokování služby. Automaticky budete přesměrování na stránky muj.nordictelecom.cz/oneup, kde si můžete dokoupit datový balíček nebo navýšit aktuální tarif do konce zúčtovacího období. V novém zúčtovacím období se datový limit obnoví.

  • Bude mi mobilní internet fungovat v zahraničí?

    Služba podporuje pouze národní roaming. V zahraničí tedy fungovat nebude.

  • Kde zjistím objem dat, který mi zbývá do konce období?

  • Jak mohu provést změnu datového tarifu?

    Změnu tarifu můžete provést v samoobsluze nebo telefonicky na zákaznické lince 800 666 777.

  • Jak rychle mi zřídíte pevnou linku a jak zřízení probíhá?

    Kurýr vám vše potřebné doručí do tří pracovních dnů od objednávky. Při přebírání mějte prosím po ruce průkaz totožnosti a částku odpovídající objednávce. K aktivaci služby dojde automaticky nejpozději do 24 hodin po prvním zapnutí telefonního přístroje s vloženou SIM kartou. Pokud službu neaktivujete touto cestou, dojde k její aktivaci do tří dnů od převzetí zásilky.

  • Mohu si vzít pevnou linku na chatu nebo jiné místo, mimo své bydliště?

    Pevná linka je vázaná na instalační adresu hlášenou při zřizování služby, a proto jí není možné používat na jiné adrese. Instalační adresa je předávána IZS (Integrovanému záchrannému systému). To znamená, že pokud budete z vašeho čísla volat například linku 112, operátor již bude vědět, kde se nacházíte a může tak vyslat pomoc ihned. Pokud si přejete adresu pevné linky změnit, zavolejte prosím na naši zákaznickou linku.

Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s jejich používáním a ukládáním.

Více informací