Podpora

Návody a Manuály

  • Vůbec mi nefunguje internetové připojení. Co mám dělat?

    Než nám zavoláte, vyzkoušejte pár osvědčených tipů, které mohou pomoci. Napřed zkontrolujte, jestli je v počítači dobře připojen kabel, po kterém k Vám vedeme internetové připojení (nepřerušovaně svítící dioda je dobré znamení). Určitě také restartujte router, případně i přijmací anténu na střeše domu a následně i počítač. Pokud nic z toho nezabralo, tak nám zavolejte a podíváme se na to společně.

  • Zdá se mi, že se www stránky načítají pomalu, proč?

    Zpomalení rychlosti vašeho internetu může být z více důvodů. Rychlost může být ovlivněna technologií připojení k internetu (WiFi, LAN), nastavenou rychlostí Vašeho konkrétního tarifu, který jste si vybral, ale také tím, jak internet používáte. Například máte spuštěno mnoho aktivních oken v prohlížečích, máte spuštěn emailový klient, který aktuálně stahuje novou poštu, nebo stahujete nějaký objemný soubor. Například film.

  • Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?

    Je potřeba zkontrolovat nastavení Vašeho e-mailového klienta. Zkontrolovat nastavení SMTP (server odchozí pošty), správnost uživatelského jména a hesla, vypnout zabezpečení SSL a vypnout přihlašování s ověřením zabezpečeného hesla. Je dobré dvědět, že nastavení SMTP serveru odchozí pošty se liší dle poskytovatele Vaší emailové adresy. Mezi najčastější poskytovatele patří Seznam, Google, nebo Centrum. Pro seznam zadejte smtp.seznam.cz, pro Gmail: smtp.gmail.com a pro Centrum: smtp.centrum.cz.

  • Co je to MAC adresa?

    Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve Vašem počítači.

  • Jaká je moje IP adresa?

    IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Pokud chcete, můžete si zvolit, jestli chcete mít přidělovánu veřejnou nebo privátní IP adresu. Privátní IP adresa poskytuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0. Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby sítě Internet však veřejnou IP adresu vyžadují a to například vzdálené připojení ke kamerám, nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu.

  • Je nutné používat v počítači antivirovou ochranu?

    Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program Vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také nedovolí zpomalení Vašeho počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží.

  • Nefunguje mi určitá www stránka, ale ostatní ano. V čem je problém?

    Problém zpravidla nebývá v naší síti, ale server, na kterém jsou konkrétní www stránky umístěny může být odpojen, nebo je právě servisován.

  • Na WiFi routeru svítí kontrolka internetu červeně a nemohu se připojit, co mám dělat?

    Pravděpodobně budou chybně nastaveny přihlašovací údaje. Je třeba WiFi router restartovat a údaje nastavit znovu dle manuálu. Pokud kontrolka stále nesvítí zeleně, kontaktujte Zákaznickou linku.

  • Na routeru bliká zeleně kontrolka DSL a kontrolka internetu nesvítí vůbec, co mám dělat?

    Kontaktujte, prosím, Technickou podporu, kde Vám rádi pomůžeme.

  • Jak probíhá instalace Internetu?

    Po výběru konkrétního tarifu se spolu domluvíme na vhodném termínu instalace, ve kterém Vás navštíví náš technik. Pro připojení prostřednictvím WiFi musíme na Váš dům umístit malou anténu o průměru cca 150 mm tak, aby byla přímá viditelnost mezi touto anténou a našim vysílačem. Od antény povedeme datový kabel určený pro data i napájení až do místa, kde budete chtít službu přebírat (nejčastějí místo v obývací místnosti nebo u dalších rozvodů po domě).

  • Jak probíhá instalace Internetu v síti 5G?

    V domluveném termínu se dostaví instalační technik, který vybere vhodné místo pro instalaci. Ta obsahuje umístění venkovní jednotky (anténa a modem) a vnitřní jednotky (Wi-Fi router). Protože je celý proces individuální, domluvíte se s technikem na podrobnostech instalace přímo na místě. Samotná instalace zabere zpravidla 2,5 hodiny. Kromě přístupu na střechu od Vás nebudeme nic dalšího potřebovat, vše obstaráme sami. Více informací o instalaci naleznete zde. + VIDEO


     

  • Je internet dostupný na mé adrese?

    Mobilní internet od Nordic telecom má pokrytí 99% území a je tak dostupný prakticky kdekoliv. Konkrétní adresu můžete ověřit zde: www.nordictelecom.cz/internet

  • Na jaké síti funguje služba 5G?

    Službu poskytujeme na naší vlastní mobilní síti, na frekvenci 3,7 GHz.

  • Na jaké síti funguje služba Optika?

    Optika funguje na optické síti. Optický kabel je doveden k vám domů a je ukončen standardní datovou zásuvkou.

  • Na jaké síti funguje služba Wifi?

    WiFi signál je bezdrátově doveden k malému přijímači (klientské zařízení), které vám bude namontováno např. na střechu nebo balkon. Z něj bude kabelem doveden internet kabelem na požadované místo v domě a ukončen standardní datovou zásuvkou.

  • Je opravdu služba bez závazku?

    Samozřejmě! Tedy rozumějme “bez závazku uzavření smlouvy na dobu určitou” . Znamená to, že Vás k sobě nepoutáme pod žádnou finanční sankcí. Smlouva je uzavírání vždy na dobu neurčitou s možností kdykoliv závazek bezsankčně vypovědět, a to se zákonnou 30 denní výpovědní dobou. Výpověď je však vždy potřeba zaslat v písemné podobě, aby byla platně podaná.

  • Jak rychle od objednání budu moci využívat službu internetu?

    V případě technologií 5G, Optika, LAN a wifi vás po dokončení objednávky budeme telefonicky kontaktovat následující pracovní den a domluvíme se s Vámi na vhodném termínu instalace. V případě technologie DSL kurýr MUFF Vaši objednávku doveze zpravidla do 3 pracovních dnů a bude Vám volat na uvedený kontaktní telefon. Určitě mějte po ruce průkaz totožnosti a částku odpovídající objednávce.

  • Proč je služba 5G internet kvalitnější než jiné typy připojení vzduchem?

    Službu poskytujeme v naší vlastní síti na frekvenci 3,7 GHz, což je pásmo určené pro 5G přenosy. Jako první v České republice budujeme tuto síť podle 5G standardů.
    Používáme frekvenční pásma vyhrazená ČTÚ pouze pro Nordic Telecom a v těchto pásmech provozujeme pouze tuto službu. Nedochází tedy k rušení jinými sítěmi ani k zahlcení pásma mobilními službami.
    Máme vyšší vysílací výkony a díky tomu větší dosah, stabilitu signálu a odolnost proti povětrnostním vlivům.
    Díky širokému vysílacímu pásmu 80 MHz dosahujeme vyšší dostupné i reálné rychlosti připojení.

  • Jakým způsobem mohu hradit vyúčtování služby Nordic TV?

    Faktury Vám budou chodit zpětně za každý předcházející měsíc. Aktuálně nabízíme tyto možnosti úhrady vyúčtování a je jen na Vás, jakou metodu si zvolíte:

    BANKOVNÍ PŘEVOD
    Platby provádějte ve prospěch čísla účtu 2108290141/2700. Vždy je nutné uvést správný specifický a variabilní symbol dle Vašeho vyúčtování.

    TRVALÝ PŘÍKAZ
    Trvalý příkaz je potřeba nastavit ve prospěch čísla účtu 2108290141/2700. Vždy je nutné uvést specifický symbol, což je Vaše zákaznické číslo. Variabilní symbol nesmí být uveden.

    QR PLATBA
    Provedení platby pomocí QR kódu z Vašeho vyúčtování.

  • Jak mohu službu NORDIC TV aktivovat na dalším zařízení jako je počítač nebo telefon?

    Jednoduše, na našich stránkách se přihlásíte do záložky Nordic TV, pomocí Vašich přihlašovacích údajů. Po přihlášení můžete měnit počet registrovaných zařízení nebo sledovat Nordic TV online. Přihlašovací údaje Vám byly zaslány e-mailem při zřízení služby.

  • Jak velký vliv má sledování televize na rychlost mého internetového připojení?

    Sledování televize vytěžuje část kapacity internetové přípojky a rychlost připojení tedy ovlivňuje. Při sledování na více zařízeních se toto vytížení sčítá. Z jednoho zařízení může jít o vytížení například o 3-5 Mbps.

  • Mohu si nastavit titulky v Set-top boxu?

    V tuto chvíli není volitelné sledování pořadů s titulky podporováno.

  • Co znamená u set-top boxu označení HD?

    Zkratka HD značí, že přijímač je schopen zobrazovat televizní pořady ve vysokém rozlišení obrazu. Ve spojení s kvalitní televizí HD ready či FULL HD Vám zajistí krásný zážitek při sledování oblíbených pořadů. V každé z naších TV nabídek naleznete TV programy, které vysílají v HD kvalitě.

  • Služba Nordic TV funguje zpomaleně, čím to může být?

    Doporučovaná rychlost internetového připojení je nejméně 5 Mb/s při využití Nordic TV ve Vaší televizi přes set-top box. Pokud však používáte Nordic TV současně s Vaším internetem, doporučujeme rychlost internetového připojení minimálně 10 Mb/s. V případě, že je Vaše rychlost internetu dostatečná, restartujte Váš router, následně i set-top box. V případě, že problémy i nadále přetrvávají, kontaktujte naši Technickou podporu, kde Vám rádi poradíme.

  • Služba Televize mi nefunguje, co mám dělat?

    Pokud Vám služba nefunguje, zkontrolujte Vaše internetové připojení. Nejprve zkuste restartovat Vaši domácí síť (Wi-Fi router, Wi-Fi modem), následně zkuste restartovat i set-top box. Pokud máte set-top box zapojený přes Wi-Fi, zkuste jej zapojit přes kabel. V případě, že Vaše problémy i nadále přetrvávají, obraťte se na naši Technickou podporu, kde Vám rádi pomůžeme.

  • Televize se mi seká, co mám dělat?

    Pro použití ve Vaší televizi přes Set-top box je doporučovaná rychlost připojení nejméně 5 Mbps. Problém může tedy být v rychlosti připojení k internetu. Pokud máte set-top box zapojený přes Wi-Fi, je možné, že máte přetíženou domácí síť, a proto jej zkuste zapojit přes kabel, nebo od domácí Wifi odpojit jiná zařízení.

  • Mám zničený dálkový ovladač, jak si ho mohu vyměnit?

    Na vyžádání Vám zašleme na dobírku nový.

  • Jak probíhá zprovoznění Televize?

    Jednoduše na našich stránkách si objednáte službu Nordic TV. Pokud si objednáte službu bez set-top boxu, po potvrzení smluvních dokumentů vám zašleme přihlašovací údaje do služby Nordic TV, kde si jednoduše můžete již zpárovat vaše zařízení (smartTV aplikace, notebook, mobil). V případě, že jste si objednal službu se set-top boxem vám přihlašovací údaje do služby zašleme po převzetí set-top boxu nebo po jeho instalaci našim technikem (v případě, že jste si objednal současně nás internet a TV).

  • Jak si aktivuji objednanou službu bez set-top boxu?

    Po dokončení objednávky Vám e-mailem přijde párovací PIN kód. Po převzetí set-top boxu a jeho zapojení budete automaticky vyzváni k jeho zadání. Po zadání kódu je služba aktivní a můžete ji začít naplno využívat. Jednoduchý návod naleznete ZDE. V případě jakýchkoliv dotazů či nejasností Vám rádi poradíme na naší Zákaznické lince.

  • Jak si aktivuji objednanou službu se set-top boxem?

    Stačí ve Vašem emailu potvrdit objednávku a vyčkat na přihlašovací údaje do Nordic TV. Návod na přihlášení ke službě Nordic TV naleznete ZDE

  • Jak mohu provést změnu tarifu u služby Nordic TV a kdy změna nastane?

    Požadavek na změnu tarifu můžete zadat kdykoliv přes Nordic Samoobsluhu. Změna nastane během několika minut. O změně budete informováni pomocí SMS.

  • Kolik mě bude stát Televize?

    Měsíční poplatek za službu Nordic TV záleží na tarifu, který si vyberete. Tarif Nordic TV HD s 80 HD kanály a videotékou v ceně je účtován měsíční částkou 225 Kč. Tarfi Nordic TV HD Plus s více než 120 HD kanály a videotékou v ceně je účtován měsíční částkou 495 Kč.V případě, že si sjednáte současně náš internet a Nordic TV, získáte trvalou slevu 50 Kč měsíčně.

  • Jak probíhá instalace set-top boxu?

    Po převzetí set-top boxu a jeho zapojení zadáte párovací PIN kód, který Vám přišel po dokončení objednávky e-mailem. Následně můžete službu nerušeně používat. Více informací ohledně instalace set-top boxu naleznete ZDE.

  • Musím ke službě vlastnit „chytrou“ televizi?

    Pro využívání služby nemusíte vlastnit chytrou televizi. Stačí, když máte internetové připojení v dostatečné rychlosti (nejméně 5 Mb/s) a koupený set-top box. Následně jednoduše propojíte svoji stávající televizi s daným zařízením a můžete využívat všechny chytré funkce, které naše služba nabízí. Samotná instalace trvá přibližně 5-10 minut a zvládne ji i člověk bez zkušenosti se zapojením podobných zařízení. V případě, že chcete službu využívat pouze na svém mobilu, tabletu nebo počítači, není třeba ani set-top box.


    Seznam podporovaných zařízení pro objednávky přijaté do 5.2.2020 naleznete ZDE.
    Seznam podporovaných zařízení pro objednávky přijaté od 6.2.2020 naleznete ZDE.

  • Mohu si nahrát film?

    Nahrávání pořadů, filmů i seriálů je samozřejmě umožněno. Pokud jste si objednal službu do 5.2.2020 (včetně), můžete si nahrát až 20 hodin. V případě, že jste si objednal službu po datu 5.2.2020, máte k dispozici až 120 hodin nahrávání.

  • Mohu sledovat vysílání zpětně?

    Ano, můžete se podívat na nabídku až 7 dní zpětně.

  • Pokud chci využívat službu televize, musím mít internet od Nordic Telecom?

    Ne, službu Nordic TV můžete využívat na jakémkoli internetovém připojení, nezávisle na Vašem internetovém poskytovateli. Pouze, prosím, ověřte, že máte dostatečně rychlé připojení, nejméně 5 Mb/s. Pomalejší připojení by mohlo mít dopad na kvalitu služby.

  • Co dělat, když zapomenu heslo do rozhraní Nordic TV?

    Je to jednoduché, zapomenuté heslo do rozhraní Nordic TV naleznete, popřípadě si ho můžete i změnit, po přihlášení do Nordic Samoobsluhy.

  • Jaká je nejnižší nutná přenosová rychlost pro využití služby TV?

    Doporučená nejnižší přenosová rychlost internetu je 5 Mbps.

  • Jak si mohu dokoupit doplňkové balíčky a kdy změna nastane?

    Požadavek na aktivaci některého z doplňkových balíčků můžete zadat kdykoliv přes Samoobsluhu. Aktivace proběhne ihned, cena balíčku se Vám přičte do následující faktury. Balíček má měsíční platnost a automaticky se obnovuje.

  • Co je balíček HBO GO?

    Jedná se o jednu z nejlepších videoték v Česku. Zakoupením tohoto balíčku budete moci sledovat oblíbené filmy, seriály, dokumenty z produkce HBO. Více informací ohledně registrace naleznete ZDE.

  • Na kolik zařízení se mohu dívat najednou?

    Nordic TV je možné používat současně (v jedné chvíli) až 4 zařízení, z toho 1 či více může být Set-top box. Přitom na každém zařízení je možné sledovat jiný program.

  • Kde mohu službu Nordic TV objednat?

    Službu Nordic TV si můžete objednat jednoduše zde. Vyberete si tarif, který Vám bude vyhovovat. Služba je zcela bez závazku. Pro její fungování stačí, když máte internetové připojení v dostatečné rychlosti, nejméně 5 Mb/s.

  • Jakým způsobem mohu aktivovat službu s novým telefonním číslem?

    Pro aktivaci služby můžete zavolat na naši Zákaznickou linku nebo jednoduše počkejte, služba se automaticky aktivuje do 3 pracovních dnů od obdržení zásilky

  • Mám u služby mobilního volání aktivní hlasovou schránku?

    U nových služeb je nastaven registr zmeškaných hovorů. Hlasovou schránku můžete aktivovat na Zákaznické lince.

  • Mohu službu mobilního volání využívat v zahraničí?

    Ano, stačí mít aktivní roaming. Lze ho aktivovat na Zákaznické lince.

  • Jak zjistím potřebnou velikost SIM karty pro moje zařízení?

    SIM kartu, kterou jsme Vám zaslali, je možné využívat ve 3 velikostech (mini, micro, nano). Stačí „vyloupnout“ požadovanou velikost z plastové kartičky a vložit do zařízení.

  • Chci nadále používat své telefonní číslo. Je to možné?

    Ano, je to možné. K přenosu dojde nejdéle do 2 pracovních dní od nahlášení platného OKU kódu stávajícího operátora na Zákaznické lince.

  • Jak probíhá zřízení služby mobilního volání?

    Uzavřeme s Vámi smlouvu a přijmeme žádost o přenos čísla. Jakmile nám předáte platný přenosový kód od současného operátora, vše vyřídíme za Vás. Přenos čísla trvá do 2 pracovních dní, pokud si nebudete přát nastavit datum na pozdější termín. V den přenesení může dojít ke krátkému přerušení služby kvůli odpojení od současného poskytovatele a připojení do naší sítě. Přerušení by nemělo trvat déle než 3 hodiny

  • Co potřebuji k přenosu telefonního čísla?

    V případě, že chcete přenést mobilní číslo, potřebujeme: jméno současného operátora, telefonní číslo, které chcete do naší sítě přenést, kód pro přenos telefonního čísla od Vašeho současného operátora (OKU)

  • Jak probíhá přenos telefonního čísla?

    Po uzavření smlouvy Vám zašleme na danou adresu formulář pro přenos čísla CAF. Formulář vyplňte, podepište a zašlete na adresu Nordic Telecom s.r.o., Jihlavská 1558/21, 140 00 Praha 4 - Michle.


    Vaše původní telefonní číslo se nejdříve musí přenést od Vašeho původního operátora do naší sítě. Od chvíle doručení formuláře pro přenos (CAF) bude zahájen přenos čísla, který bude dokončen nejdéle do 2 pracovních dní. Služba se aktivuje v okamžiku přenesení čísla. V den přenesení může dojít ke krátkému přerušení služby kvůli odpojení od současného poskytovatele a připojení do naší sítě. Přerušení by nemělo trvat déle než 3 hodiny.

  • Co je to limit služeb

    Limit, který Vám pomáhá držet výdaje u hlasových služeb pod kontrolou. Je to částka, kterou můžete provolat nad rámec tarifu a volných minut. Tento limit je možné i navýšit, proto pro více informací kontaktujte Zákaznickou linku.

  • Pokud mám od vás mobilní volání můžu službu používat v zahraníčí?

    Ano, stačí mít aktivní roaming. Lze ho aktivovat na Zákaznické lince.

  • Co je kód OKU?

    Jedná se o kód pro přenos stávajícího čísla od jednoho operátora k druhému.

  • Kde si objednám podrobný výpis hovorů?

    Prosím, obraťte se na naše kolegy na Zákaznické lince.

  • Kde najdu podrobný výpis hovorů?

    Podrobný výpis hovorů naleznete v samoobsluze v sekci Vyúčtování.

  • Jakým způsobem mohu aktivovat pevnou linku s novým telefonním číslem?

    K aktivaci služby dojde automaticky nejpozději do 24 hodin po prvním zapnutí telefonního přístroje s vloženou SIM kartou. Nebude-li služba aktivována touto cestou, dojde k aktivaci do 3 dnů od převzetí zásilky.

  • Mohu si vzít pevnou linku na chatu nebo jiné místo, mimo své bydliště?

    Pevná linka je vázaná na instalační adresu, která byla nahlášena při zřizování služby. Není možné ji využívat na jiné adrese. Instalační adresa je předávána IZS (Integrovanému záchrannému systému). To znamená, že pokud budete z Vašeho čísla volat například linku 112, operátor již bude vědět, kde se nacházíte a může tak vyslat pomoc ihned. Pro změnu instalační adresy kontaktujte Zákaznickou linku.

  • Jak rychle mi zřídíte službu pevné linky a jak zřízení probíhá?

    Kurýr MUFF Vaši objednávku doveze zpravidla do 3 pracovních dnů a bude Vám volat na uvedený kontaktní telefon. Určitě mějte po ruce průkaz totožnosti a částku odpovídající objednávce.

  • Nefunguje mi sim karta, co mám dělat?

    Kontaktujte prosím z jiného funkčního telefonu naši Zákaznickou linku.

  • Potřebuji změnit údaje na faktuře, jak to udělám?

    Záleží o jaké údaje na faktuře se jedná. V tomto případě se prosím obraťte na naši Zákaznikou linku.

  • Jaká je adresa pro zasílání reklamací?

    Zařízení, nebo SIM kartu společně s reklamačním protokolem (ke stažení zde) se zasílá na adresu:

    Centrální sklad Nordic Telecom – PJ Expedis
    Františka Vítězslava Veselého
    areál Pragorent - hala č. VS 32
    193 00 Praha 9 - Horní Počernice.

    Lhůta pro vyřízení reklamace je maximálně 30 dní od obdržení přístroje.

  • Stěhuju se, co mám dělat?

    Pro změnu instalační adresy kontaktujte Zákaznickou linku.

  • Co je potřeba nastavit při reinstalaci operačního systému v mém počítači

    Je potřeba mít správně nainstalován ovladač sítové karty. IP adresa se přidělí dynamicky a není třeba nastavovat nic dalšího.

  • Co je potřeba nastavit při reinstalaci operačního systému v mém počítači?

    Je potřeba mít správně nainstalován ovladač sítové karty. IP adresa se přidělí dynamicky a není třeba nastavovat nic dalšího.

Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s jejich používáním a ukládáním.

Více informací