Podpora

Návody a rady

    • Kdo je Ajťák na příjmu a s čím mi poradí?

      Ajťák na příjmu je víc než běžná technická podpora. Na telefonní lince 800 666 777 (denně od 8 do 20 hod.) vám rádi pomůžeme s menšími i většími IT problémy, jako je třeba nastavení Wi-Fi routeru, instalace programů, nastavení mobilního telefonu nebo televize.

       

      Nejčastěji se nás ptáte na:

       

      - Zapojení a nastavení WiFi routeru

      - Zapomenuté heslo k online účtu
      - Nastavení a spárování Nordic TV

       

      Rádi vám poradíme také s dalšími otázkami, které se týkají technologií, např.:

       

      - Spuštění a nastavení nového počítače nebo tiskárny
      - Potíže s počítačem (zpomalení, chybové hlášky, nefunkční programy)

      - Instalace aplikací a programů
      - Nastavení nového mobilního telefonu, tabletu, televize
      - Spárování/propojení různých zařízení
      - Propojení mobilních zařízení přes Bluetooth

      - Záchrana nechtěně smazaných dat

      - Zálohování dat
      - Odvirování počítače

       

      Řešení se ale pokusíme najít vždy, když se na nás obrátíte při potížích s technologiemi a elektronikou.

      Více se dozvíte na této stránce.

    • Jak zjistím svoji IP adresu?

      Standardní IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Na internetu existují různé stránky, které zobrazí vaši aktuální IP adresu. Do vyhledávače stačí napsat např. "Moje IP adresa".

       

      Privátní IP adresa, kterou poskytujeme standardně, umožňuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0.

       

      Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby však veřejnou IP adresu vyžadují, např. vzdálené připojení ke kamerám nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu. U našeho internetového připojení si můžete zvolit, jestli chcete veřejnou nebo privátní IP adresu. Veřejnou IP adresu zpoplatňujeme dle platného ceníku.

    • Nemůžu přijímat ani odesílat poštu, internet přitom funguje. Co mám dělat?

      Je potřeba podívat se na nastavení e-mailového klienta. Nejdříve zkontrolujte nastavení SMTP serveru odchozí pošty a správnost uživatelského jména a hesla. Poté vypněte zabezpečení SSL a přihlašování s ověřením zabezpečeného hesla.

       

      Je dobré vědět, že nastavení SMTP serveru odchozí pošty se liší podle poskytovatele vaší emailové adresy. Mezi najčastější poskytovatele patří Seznam, Google, nebo Centrum. Pro seznam zadejte smtp.seznam.cz, pro Gmail: smtp.gmail.com a pro Centrum: smtp.centrum.cz.

    • Nefunguje mi určitá webová stránka, ale ostatní ano. V čem je problém?

      Problém zpravidla nebývá v naší síti, ale v serveru, na kterém jsou konkrétní webové stránky umístěny. Server může být odpojen nebo právě prochází údržbou. Zkuste proto stránky navštívit později.

    • Co je pro fungování internetu potřeba nastavit při reinstalaci operačního systému?

      Je potřeba mít správně nainstalováný ovladač sítové karty. IP adresa se přidělí dynamicky a není třeba nastavovat nic dalšího.

    • K čemu je dobrá antivirová ochrana počítače?

      Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také zabrání zpomalení počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží.

       

      Některé antivirové programy můžete využívat i zdarma. Neposkytují sice takovou ochranu jako placené verze, ale rozhodně jde o lepší variantu, než kdybyste ochranu před viry neřešili vůbec.

    • Slovníček technických pojmů

      Nejběžnější termíny a zkratky ze světa internetu a telekomunikací najdete v našem slovníčku.