Podpora

Časté dotazy

    • Často kladené otázky - internet

      Potřebuju k internetu modem?


      Ano, pro funkční internet potřebujete modem. Na všechny naše modemy máte pětiletou záruku a po zaplacení vám zůstávají.

       

       

      Můžu využít svůj modem?


      Svůj současný modem můžete využít, pokud splňuje standard DSL2. Pro nejlepší zážitek doporučujeme k bezdrátovému internetu modem O₂ 5G Box a k pevnému nebo optickému internetu modem O₂ Smart Box, který zvládne rychlost až 1 gigabit. Pro optický tarif s rychlostí 2000 Mb/s budete potřebovat Optic Box. Všechny modemy zvládnou připojit až 10× více zařízení než běžný modem.

       

       

      Jak bude probíhat změna poskytovatele? Nemůžu být bez internetu


      Výpadku služeb se nemusíte obávat. Převod k nám proběhne plynule. Co budete potřebovat k převodu internetu.

       

       

      Co obsahuje Oneplay k Internetu?


      Ke svému tarifu dostanete Oneplay k Internetu se 46 televizními kanály. Těšit se můžete na oblíbené stanice České televize, Novy, Primy nebo Barrandova. Nechybí ani filmové, dětské a dokumentární kanály.


      Každý měsíc se můžete podívat na 5 titulů z videotéky filmů a seriálů. A prvních 7 dní získáte vybraný obsah z vyššího plánu na vyzkoušení.


      Oneplay vzniklo spojením O₂ TV a Voyo a nabízí to nejlepší z televize a streamingu na jednom místě.

       

       

      Můžu změnit rychlost internetu?


      Ano. Pokud máte na dané adrese dostupnou vyšší nebo nižší rychlost, můžete tarif kdykoliv změnit. Požadavek vyřešíte jednoduše po chatu nebo můžete zavolat na bezplatnou zákaznickou linku 800 02 02 02.

       

       

      Co znamená, že můžu internet do 14 dnů zrušit a vy mi vrátíte všechny poplatky?

       

      Když si u nás pořídíte pevný internet online nebo telefonicky přes zákaznickou linku, můžete službu do 14 dní od instalace bez jakýchkoliv sankcí zrušit, všechny poplatky spojené se službou vám vrátíme, anebo nám můžete vrátit jen modem. Vrátíme vám splátku nebo plnou cenu modemu a internet od O₂ vám poběží dál.
       

       

      Jak službu do 14 dní zruším?


      Máte od nás modem: stačí, když ho přinesete na některou z O₂ Prodejen a vše s vámi vyřídíme. Zaslání poštou není možné.
      Modem od nás nemáte: stačí zavolat na zákaznickou linku 800 02 02 02.

       

       

      Co znamená, že je O₂ Internet bez závazku?

       

      Všechny internetové tarify jsou na dobu neurčitou, to znamená, že smlouvu můžete kdykoliv vypovědět bez jakýchkoliv sankcí. Výpovědní lhůta je 30 dní. Pokud jste si ke službě pořídili O₂ modem, je vaším majetkem a nevracíte ho. Pokud máte modem na splátky, jednorázově doplatíte zbylou cenu.

       

       

      Co dělat v případě nespokojenosti?

       

      Řekněte nám, co je špatně. Zavolejte na naši bezplatnou zákaznickou linku 800 02 02 02 nebo navštivte nejbližší O₂ Prodejnu a společně najdeme řešení, které bude lépe vyhovovat vašim potřebám. Pokud jste definitivně rozhodnuti o odchodu, tady najdete postup, jak službu zrušit.

    • Oneplay k internetu

      Jak spojení internetu a Oneplay funguje?


      Jednoduše. Objednáte si jakýkoliv internet od O2. V rámci jeho zřízení získáte přístupové údaje do Moje O2 (nebo je už máte, pokud využíváte jiné služby O2) a hned po aktivaci internetu se můžete těmito údaji přihlásit i do Oneplay, a to do tarifního plánu Oneplay k Internetu, který je jako bonus ke každé aktivaci internetu od O2. Automaticky se vám aktivuje Oneplay k Internetu. Podrobný návod, jak se přihlásit k Oneplay.

       

       

      Které kanály obsahuje tarifní plán Oneplay k Internetu?


      Těšit se můžete na 46 televizních kanálů. Oneplay k Internetu obsahuje oblíbené stanice České televize, Novy, Primy nebo Barrandova. Nechybí ani filmové, dětské a dokumentární kanály. Seznam kanálů Oneplay k Internetu.

       

      V rámci Oneplay k Internetu se můžete každý měsíc podívat na 5 titulů z videotéky filmů a seriálů. A prvních 7 dní získáte vybraný obsah z vyššího tarifního plánu na vyzkoušení.

       

       

      Jak mohu Oneplay sledovat? Potřebuji set-top box?


      Oneplay můžete sledovat na chytré televizi přes aplikaci služby, kterou si do TV stáhnete. Podívejte se na seznam podporovaných televizorů. Pokud máte starší model televize, budete ke sledování potřebovat Oneplay Box, který koupíte na našem e-shopu. Oneplay skvěle funguje i s původními O2 TV set-top boxy.

       

      Oneplay si můžete pustit také na počítači. Stačí, když se přihlásíte ke svému účtu.

       

      V mobilech a tabletech využijete mobilní aplikaci Oneplay, která je dostupná pro telefony iOS a Android.

       

       

      Na kolika zařízeních současně můžu Oneplay k Internetu sledovat?


      Na 1 zařízení současně. — Ale můžete si v Moje O2 přikoupit balíček rodinné sledování (99 Kč/měsíc), který vám umožní dívat se současně až na 3 zařízeních.

       

       

      Chci více kanálů nebo další filmový obsah


      Vyšší, placený plán Oneplay si můžete přikoupit rovnou při objednávce internetu nebo ho snadno aktivujete později přes Moje O2 nebo v O2 Prodejně. Prohlédněte si nabídku Oneplay.


      K Oneplay k Internetu si taky můžete pořídit balíček HBO a Max (200 Kč/měsíc), který nabízí přístup do streamovací služby Max (tarif Standard) a k televizním kanálům HBO 1, HBO 2, HBO 3 a Cinemax 1, Cinemax 2 přímo ve vašem Oneplay. Aktivaci opět snadno vyřídíte v Moje O2, v O2 Prodejně nebo přímo při objednávce internetu.

    • Převod internetu k O2

      Uvažujete o přechodu od jiného poskytovatele internetu? Podívejte se, jak přejít na O2 Internet.

       

      Proč přejít s internetem k O2?


      Jsme důvěryhodný a spolehlivý poskytovatel internetu, pokrytí nabízíme na 99 % adres. Z naší tarifní řady O2 Internet MAX, která v roce 2024 nahradila řadu Internet HD (Optimal HD, Aktiv HD, Premium HD a Ultra HD), si vybere opravdu každý. Také neustále rozšiřujeme optickou síť, na které se můžete připojit rychlostí až 2 Gb/s.

    • Technologie internetového připojení

      Optický internet


      V současné době nejmodernější dostupná technologie pro domácí internet. Data se přenáší skleněnými optickými vlákny, ve kterých se šíří optickým signálem.


      Při instalaci připojení možná bude potřeba vrtat. Na všem se domluvíte s naším technikem, případný otvor pro kabel provrtáme čistě a citlivě.


      Více informací o postupu objednání a instalace optického internetu.

       

       

      Pevný internet


      Klasický internet na naší DSL síti, který je stabilní, bez výpadků a kolísání rychlosti. Měděné kabely vedou zemí, a tok dat tak není ovlivněn počasím.


      Při instalaci připojení možná bude potřeba vrtat. Na všem se domluvíte s naším technikem, případný otvor pro kabel provrtáme čistě a citlivě.


      Více informací o postupu objednání a instalace pevného internetu.

       

       

      Kabelový internet


      Je vysokorychlostní internet po koaxiálním kabelu. Jedná se o hybridní typ připojení využívající optické vlákno pro zavedení internetu k domu, ke koncovému zákazníkovi pak vede namísto optiky koaxiální kabel.


      Při instalaci připojení možná bude potřeba vrtat. Na všem se domluvíte s naším technikem, případný otvor pro kabel provrtáme čistě a citlivě.

       

       

      Bezdrátový internet


      Vysokorychlostní připojení vzduchem na nejmodernější 5G síti. Přenos v alokovaném pásmu jen pro O2 zákazníky zajišťuje dostatečnou kapacitu a stabilitu internetu.


      Více informací o postupu objednání a instalace bezdrátového internetu a bezdrátového internetu s venkovní anténou.

       

      Podrobné informace o cenách internetu najdete v Ceníku.

    • Často kladené otázky - 5G internet

      Může technik pouze přijet a změřit kvalitu 5G internetu?


      Ne, vaše objednávka je závazná. Technik poskytuje vždy kompletní servis od měření až po instalaci a zprovoznění internetu.

       

       

      Co je důležité vědět před samotnou instalací?


      Venkovní modem se musí propojit kabelem s vnitřním WiFi routerem. Celou instalaci za vás vyřeší náš technik.

       

       

      Můžu si vybrat mezi venkovním a vnitřním modemem?

       

      Chceme zajistit nejvyšší kvalitu připojení k internetu, proto nejvhodnější modem pro vaši domácnost vybere technik na základě důkladného měření síly signálu.

       

       

      Kam se instaluje venkovní modem?

       

      Venkovní modem se nejčastěji připevňuje na balkón, terasu, fasádu, na anténní držák do plastových oken, případně na střechu nebo anténní stožár na střeše.

       

       

      Jak se na instalaci připravit?

       

      Odborný technik vybere ideální variantu až po prozkoumání místa. Dopředu je dobré promyslet, kam budete chtít umístit WiFi router. Ideálně do místnosti, kde se nejčastěji připojujete k WiFi. Dále zjistit kudy vedou ethernetové kabely. Například při umístění antény na střechu se musí myslet na vedení kabelu (průměr 5 mm) do interiéru. Naši smluvní partneři mají širokou nabídku vlastního spojovacího materiálu i alternativních řešení, která vám sami nabídnou.

       

       

      Může technik odmítnout instalaci?

       

      Technik může s ohledem na podmínky místa instalace, instalaci odmítnout z důvodu nebezpečí pádu či jiného ohrožení zdraví nebo života.

       

       

      Jak je to s instalací v domech s SVJ?

       

      Pamatujte, že budete potřebovat povolení od společenství vlastníků bytových jednotek. Technik nic neprověřuje. Spoléhá na to, co mu kontaktní osoba na místě řekne. 5G jednotku si od nás kupujete a souhlas vlastníka je vaše zodpovědnost.

       

       

      Jak probíhá instalace bez vrtání?

       

      Naši smluvní partneři mají širokou nabídku vlastního spojovacího materiálu i alternativních řešení. Běžně nabízejí i instalaci bez vrtání. Technik přimontuje anténu na speciální držák do okna a propojí venkovní anténu s vnitřním WiFi routerem plochým kabelem, který se v okně pouze přivře. Držák se připevňuje do odtokového nebo větracího žlábku. Nedojde tak k žádnému poškození okna. Speciální držák stojí 412 Kč s DPH a platí se přímo technikovi při instalaci.

       

      Používá se plochý a odolný UV kabel, který vydrží přivření do okna. Důležité je, aby se okno dennodenně neotvíralo. Ačkoli je kabel velmi odolný, tak by časem mohlo dojít k prodření. Kabel (do 20 metrů) stojí zhruba 363 Kč s DPH, a to včetně speciálních konektorů RJ45. I tento kabel platíte přímo technikovi.

       

       

      Jak dlouho trvá průměrná instalace?


      Průměrná doba instalace trvá 2 až 3 hodiny.

       

       

      Kde najdu informace o sjednaném termínu instalace?


      Termín najdete v Moje O2. Otevřete si záložku "Objednávky a požadavky" a tam najdete datum a čas instalace.

       

       

      Jak restartovat venkovní anténu?


      Venkovní anténu restartujete pomocí napájecího adaptéru PoE (Power over Ethernet), který je vždy umístěn uvnitř objektu. Jedná se o malou krabičku. Ta slučuje napájení venkovní antény do stejného ethernetového kabelu, kterým se přivádí internet do domu od antény.


      Stiskněte tlačítko (**ZDE RESTART ANTÉNY**) na napájecím adaptéru. Tím dojde k vypnutí venkovní jednotky. Opětovným stisknutím stejného tlačítka jednotku znovu zapnete a restart úspěšně dokončíte.


      Detailní návod pro zařízení ZTE WF830, Huawei B2368-A01, ZTE WF831, NX510v, H5.

       

       

      Je kvalita 5G internetu na doma srovnatelná s technologií Fiber?

      Ano.

       

       

      Můžu na 5G internetu sledovat Oneplay?

       

      Samozřejmě. Navíc vám k 5G internetu na doma dáme jako bonus Oneplay k Internetu se 42 televizními kanály a 5 tituly z videotéky filmů a seriálů měsíčně.

       

       

      Podporuje technologie 5G veřejnou IP adresu a bloky IP adres?

       

      Ano, prozatím pouze 1 x IPv4.

       

       

      Kolik instalace stojí?

       

      O2 Pohodlná instalace stojí 499 Kč a zahrnuje:

       

      • instalaci vnitřního a venkovního modemu na plášť nebo střechu budovy (nutný je bezpečný přístup na střechu),
      • standardní výložník,
      • dopravu technika a materiálu,
      • instalaci kabelové trasy (až 20 m) od antény k WiFi CPE včetně průrazů,
      • připojení PoE adaptéru,
      • instalaci koncového routeru s WiFi,
      • změření parametrů služby Internet HD a její předvedení zákazníkovi,
      • instalační materiál – kabeláže, patchordy, standardní úchytky kabelu, konektory, hmoždinky,
      • nastavení domácí WiFi na instalovaném zařízení včetně set-top boxu.
      • Technici si poradí i s nestandardní instalací. Běžně mají k dispozici vlastní sortiment kabeláže, spojovacích a kotvících prvků. Částka závisí na konkrétní situaci a hradí se přímo technikovi, který vám vystaví příjmový doklad nebo fakturu. Nestandardní instalace například jsou:
      • plochý UTP kabel na instalaci bez vrtání,
      • speciální držák do plastového okna – bez vrtání,
      • nestandardní přístup na střechu (nutné horolezecké techniky instalace – úvazy, jištění, přístup z vysokozdvižné plošiny),
      • speciální kotvící materiál (speciální chemické kotvy do zateplené fasády),
      • předělání vnitřní LAN kabeláže zákazníka,
      • dodávky speciální střešní krytiny s průchodem pro kabel (tašky, fólie),
      • speciální požadavky zákazníka,
      • nadstandardní konfigurace počítače,
      • elektroinstalace nové zásuvky,
      • nadstandardní přepěťová ochrana,
      • speciální šrouby do zateplené fasády.

    • Příklady umístění venkovního a vnitřního modemu

      V případě rodinných domů umístí technik venkovní modem na stávající anténní stožárek, fasádu nebo střechu.

       

      O2 5G anténa

       

       

      Vnitřní modem je vhodné položit co nejblíže k oknu.

       

      Vnitřní modem je vhodné položit co nejblíže k oknu.

    • Instalace bez vrtání

      Venkovní anténu vám může technik připevnit na dům i bez vrtání. Zeptejte se technika, jestli má speciální držák ve své nabídce.

       

      Anténa

       

       

      anténa na skle

    • Typy a parametry modemů

      venkovní modem / anténa

       

       

      Vnitřní modem / anténa

    • Další tipy na nastavení a ovládání 5G modemů

      O název a heslo vaší domácí Wi‑Fi se při instalaci postará náš technik. V rámci zabezpečení si heslo k Wi‑Fi můžete podle vaší potřeby kdykoliv změnit. Jak na to a spousty dalších rad naleznete v sekci Nastavení a ovládání Internetu 5G.