Podpora

Internet

  • Co je to MAC adresa?

    Je to unikátní fyzická adresa síťové karty, která je umístěna ve Vašem počítači.

  • Jaká je moje IP adresa?

    IP adresy v naší síti jsou dynamicky přidělované, nejsou tedy stálé a může docházet k jejím změnám. Pokud chcete, můžete si zvolit, jestli chcete mít přidělovánu veřejnou nebo privátní IP adresu. Privátní IP adresa poskytuje větší bezpečí proti elektronickým útokům. Privátní IP adresy v naší síti mají tvar 192.168. nebo 10.0. Veřejná IP adresa poskytuje menší bezpečí proti elektronickému útoku, některé služby sítě Internet však veřejnou IP adresu vyžadují a to například vzdálené připojení ke kamerám, nebo přístup k počítači přes vzdálenou plochu.

  • Je nutné používat v počítači antivirovou ochranu?

    Využívání antivirového programu je určitě důležité. Kvalitní antivirový program Vás ochrání nejen před ztrátou dat, ale také nedovolí zpomalení Vašeho počítače a internetu následkem napadení viry, kterými se internet jen hemží.

  • Ceníky Internetu (NT)

  • Ceníky Internetu (NTR)

  • Jak probíhá instalace Internetu?

    Po výběru konkrétního tarifu se spolu domluvíme na vhodném termínu instalace, ve kterém Vás navštíví náš technik. Pro připojení prostřednictvím WiFi musíme na Váš dům umístit malou anténu o průměru cca 150 mm tak, aby byla přímá viditelnost mezi touto anténou a našim vysílačem. Od antény povedeme datový kabel určený pro data i napájení až do místa, kde budete chtít službu přebírat (nejčastějí místo v obývací místnosti nebo u dalších rozvodů po domě).

  • Jak probíhá instalace Internetu v síti 5G?

    V domluveném termínu se dostaví instalační technik, který vybere vhodné místo pro instalaci. Ta obsahuje umístění venkovní jednotky (anténa a modem) a vnitřní jednotky (Wi-Fi router). Protože je celý proces individuální, domluvíte se s technikem na podrobnostech instalace přímo na místě. Samotná instalace zabere zpravidla 2,5 hodiny. Kromě přístupu na střechu od Vás nebudeme nic dalšího potřebovat, vše obstaráme sami. Více informací o instalaci naleznete zde. + VIDEO


     

  • Je internet dostupný na mé adrese?

    Mobilní internet od Nordic telecom má pokrytí 99% území a je tak dostupný prakticky kdekoliv. Konkrétní adresu můžete ověřit zde: www.nordictelecom.cz/internet

  • Na jaké síti funguje služba 5G?

    Službu poskytujeme na naší vlastní mobilní síti, na frekvenci 3,7 GHz.

  • Na jaké síti funguje služba Optika?

    Optika funguje na optické síti. Optický kabel je doveden k vám domů a je ukončen standardní datovou zásuvkou.

  • Na jaké síti funguje služba Wifi?

    WiFi signál je bezdrátově doveden k malému přijímači (klientské zařízení), které vám bude namontováno např. na střechu nebo balkon. Z něj bude kabelem doveden internet kabelem na požadované místo v domě a ukončen standardní datovou zásuvkou.

  • Je opravdu služba bez závazku?

    Samozřejmě! Tedy rozumějme “bez závazku uzavření smlouvy na dobu určitou” . Znamená to, že Vás k sobě nepoutáme pod žádnou finanční sankcí. Smlouva je uzavírání vždy na dobu neurčitou s možností kdykoliv závazek bezsankčně vypovědět, a to se zákonnou 30 denní výpovědní dobou. Výpověď je však vždy potřeba zaslat v písemné podobě, aby byla platně podaná.

  • Jak rychle od objednání budu moci využívat službu internetu?

    V případě technologií 5G, Optika, LAN a wifi vás po dokončení objednávky budeme telefonicky kontaktovat následující pracovní den a domluvíme se s Vámi na vhodném termínu instalace. V případě technologie DSL kurýr MUFF Vaši objednávku doveze zpravidla do 3 pracovních dnů a bude Vám volat na uvedený kontaktní telefon. Určitě mějte po ruce průkaz totožnosti a částku odpovídající objednávce.

  • Proč je služba 5G internet kvalitnější než jiné typy připojení vzduchem?

    Službu poskytujeme v naší vlastní síti na frekvenci 3,7 GHz, což je pásmo určené pro 5G přenosy. Jako první v České republice budujeme tuto síť podle 5G standardů.
    Používáme frekvenční pásma vyhrazená ČTÚ pouze pro Nordic Telecom a v těchto pásmech provozujeme pouze tuto službu. Nedochází tedy k rušení jinými sítěmi ani k zahlcení pásma mobilními službami.
    Máme vyšší vysílací výkony a díky tomu větší dosah, stabilitu signálu a odolnost proti povětrnostním vlivům.
    Díky širokému vysílacímu pásmu 80 MHz dosahujeme vyšší dostupné i reálné rychlosti připojení.

  • Vůbec mi nefunguje internetové připojení. Co mám dělat?

    Než nám zavoláte, vyzkoušejte pár osvědčených tipů, které mohou pomoci. Napřed zkontrolujte, jestli je v počítači dobře připojen kabel, po kterém k Vám vedeme internetové připojení (nepřerušovaně svítící dioda je dobré znamení). Určitě také restartujte router, případně i přijmací anténu na střeše domu a následně i počítač. Pokud nic z toho nezabralo, tak nám zavolejte a podíváme se na to společně.

  • Zdá se mi, že se www stránky načítají pomalu, proč?

    Zpomalení rychlosti vašeho internetu může být z více důvodů. Rychlost může být ovlivněna technologií připojení k internetu (WiFi, LAN), nastavenou rychlostí Vašeho konkrétního tarifu, který jste si vybral, ale také tím, jak internet používáte. Například máte spuštěno mnoho aktivních oken v prohlížečích, máte spuštěn emailový klient, který aktuálně stahuje novou poštu, nebo stahujete nějaký objemný soubor. Například film.

  • Internet mi funguje, ale nemůžu přijímat ani odesílat poštu. Co mám dělat?

    Je potřeba zkontrolovat nastavení Vašeho e-mailového klienta. Zkontrolovat nastavení SMTP (server odchozí pošty), správnost uživatelského jména a hesla, vypnout zabezpečení SSL a vypnout přihlašování s ověřením zabezpečeného hesla. Je dobré dvědět, že nastavení SMTP serveru odchozí pošty se liší dle poskytovatele Vaší emailové adresy. Mezi najčastější poskytovatele patří Seznam, Google, nebo Centrum. Pro seznam zadejte smtp.seznam.cz, pro Gmail: smtp.gmail.com a pro Centrum: smtp.centrum.cz.

  • Nefunguje mi určitá www stránka, ale ostatní ano. V čem je problém?

    Problém zpravidla nebývá v naší síti, ale server, na kterém jsou konkrétní www stránky umístěny může být odpojen, nebo je právě servisován.

  • Na WiFi routeru svítí kontrolka internetu červeně a nemohu se připojit, co mám dělat?

    Pravděpodobně budou chybně nastaveny přihlašovací údaje. Je třeba WiFi router restartovat a údaje nastavit znovu dle manuálu. Pokud kontrolka stále nesvítí zeleně, kontaktujte Zákaznickou linku.

  • Na routeru bliká zeleně kontrolka DSL a kontrolka internetu nesvítí vůbec, co mám dělat?

    Kontaktujte, prosím, Technickou podporu, kde Vám rádi pomůžeme.

  • Jaká je adresa pro zasílání reklamací?

    Zařízení, nebo SIM kartu společně s reklamačním protokolem (ke stažení zde) se zasílá na adresu:

    Centrální sklad Nordic Telecom – PJ Expedis
    Františka Vítězslava Veselého
    areál Pragorent - hala č. VS 32
    193 00 Praha 9 - Horní Počernice.

    Lhůta pro vyřízení reklamace je maximálně 30 dní od obdržení přístroje.

  • Kde najdu své vyúčtování?

    Přehled vašeho vyúčtování najdete v samoosluze. Dozvíte se zde mimo jiné, zda máte uhrazená všechna vystavená vyúčtování. Můžete si stáhnout vyúčtovní ve formě PDF.

  • Jaká je splatnost vyúčtování služeb?

    Splatnost ve vyúčtování služeb se může lišit podle toho jaké služby využíváte. Doporučujeme Vám podívat se do damoobsluhy na konkrétní fakturu a přímo na ní najdete údaj o splatnosti.

  • Mohu dostat vyúčtování v elektronické podobě?

    Ano, určitě můžete. přihlaste se do samoobsluhy, kde můžete upravit vaše nastavení, nebo nás kontaktujte na zákaznické lince.

  • Potřebuji poslat opis faktury, co mám dělat?

    Fakturu si můžete stáhnout v samoobsluze nebo nás stačí kontaktovat na zákaznické lince, rádi vám opis faktury zašleme.

  • Potřebuji změnit údaje na faktuře, jak to udělám?

    Záleží o jaké údaje na faktuře se jedná. V tomto případě se prosím obraťte na naši Zákaznikou linku.

  • Jak rychle mi zřídíte službu mobilního internetu a jak zřízení probíhá?

    Kurýr MUFF Vaši objednávku doveze zpravidla do 3 pracovních dnů a bude Vám volat na uvedený kontaktní telefon. Určitě mějte po ruce průkaz totožnosti a částku odpovídající objednávce.

  • Bude mi SIM fungovat v tabletu?

    Pokud máte tablet podporující 4G/LTE, stačí povolit datový roaming a APN (přístupový bod) nastavit na „internet“. Poté vypnout a zapnout zařízení. Pokud nemáte tablet podporující 4G/LTE, nebude bohužel služba fungovat.

  • Bude mi fungovat internet po vyčerpání FUP limitu?

    Po vyčerpání aktuálního FUP limitu dojde k zablokování služby. Automaticky budete přesměrování na stránky muj.nordictelecom.cz/oneup, kde je možné dokoupit datový balíček nebo navýšit aktuální tarif.blokovaná do konce Vašeho zúčtovacího období.

  • Bude mi mobilní internet fungovat v zahraničí?

    Služba podporuje pouze národní roaming. V zahraničí tedy fungovat nebude.

  • Kde zjistím objem dat, který mi zbývá?

    Při připojení přímo přes zařízení zadejte do webového prohlížeče muj.nordictelecom.cz/oneup

  • Jak mohu provést změnu tarifu a kdy změna nastane?

    Změnu tarifu můžete provést v samoobsluze nebo telefonicky na Zákaznické lince 800 666 777.

Tento web používá cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte s jejich používáním a ukládáním.

Více informací