Obnova konektivity po povodních: jak jsme pracovali v zasažených oblastech

Povodně na Moravě a ve Slezsku ničivě postihly důležitou infrastrukturu, komunikace a bohužel i domovy lidí. Už během prvních hodin jsme věděli, že naše síť to kvůli přerušeným dodávkám elektřiny odnese výpadky, a tím pádem se stovky zákazníků ocitnou bez internetu. Jak silné deště a povodně sílily, ze stovek zákazníků se staly tisíce. Díky odhodlání a úsilí našich techniků se internet podařilo v postižených místech naštěstí rychle obnovit. Nahlédněte do jejich práce.


 

Výstupy do výšky s agregáty

 

Celé regiony severní Moravy a Slezska se ocitly bez proudu a s nimi i 150 našich vysílačů. Krátkodobě jsou na to naše technologie a páteřní uzly připravené. Mají totiž záložní baterie pro případ výpadků elektřiny. Jde ale jen o dočasné řešení, které tak rozsáhlé poškození energetické sítě zdaleka nemůže pokrýt. Pustili jsme se proto do práce a všude, kde to situace umožňovala, jsme začali vysílače oživovat pomocí přenosných generátorů.

 

Tam, kde technici měli štěstí a k vysílačům se mohli dostat, šlapali do nejvyšších pater s těžkými agregáty. V každém panelovém domě je čekalo třináct a víc pater. Někteří museli za dva dny zvládnout přibližně 30 takových výstupů. I přes únavu a fyzickou námahu se s odhodláním snažili co nejrychleji obnovit provoz.


 

Spolupráce s hasiči a policií

 

Při obnově infrastruktury jsme úzce spolupracovali s integrovaným záchranným systémem, hlavně s hasiči, kteří nám pomohli dostat se do nejzasaženějších míst. I jejich zásluhou tak došlo k obnově kritických páteřních uzlů. Vstřícnost Policie ČR nám zase umožnila vjezd do méně zasažených, ale uzavřených oblastí, což nám usnadnilo zprovoznění internetu na dalších místech se stovkami zákazníků.

 

 

Technici Nordic Telecom v hasičském voze


 

Nasazení techniků v terénu

 

V zasažených oblastech pracovalo nepřetržitě přes 10 techniků. Situace vyžadovala maximální úsilí nejen od techniků ze zasažených lokalit, ale i od jejich kolegů z dalších částí Moravy, kteří jim přišli na pomoc. Tváří v tvář blátu, větru, dešti a částečně zatopeným objektům, se technici ukázali jako srdcaři a na obnově služeb pracovali ve dne i během noci. V místech, kde z důvodu poškození infrastruktury – např. optických tras - nemohli internet rychle obnovit, nasadili zálohu v podobě alternativní technologie.


 

Odhodlání, vytrvalost a poděkování zákazníkům

 

Obnovení internetové konektivity bylo náročné technicky, logisticky i lidsky. I přes extrémní počasí a další překážky se naši technici s nástrahami vypořádali s odvahou a profesionalitou. Velice děkujeme také všem zákazníkům v oblastech zasažených živly za trpělivost. Na některých místech bohužel trvala obnova internetu déle, než bychom si sami přáli.
 

 

Proč na některých místech trvalo obnovení déle

 

Síť funguje jako jeden propojený celek, a tak se stávalo, že i když některá místa povodně přímo nezasáhly a dodávku elektřiny se podařilo rychle obnovit, zákazníci museli čekat na obnovení internetu o něco déle. Důvodem byla právě propojenost sítě - důležité uzly, které dodávají internet do těchto lokalit, se totiž nacházely v postižených oblastech, kam jsme se nemohli ihned dostat.

 

 

Pomáháme

 

Mnoho našich zaměstnanců na severní Moravě žije a pracuje. Proto je pro nás samozřejmostí, že pomáháme. Kontaktovali jsme ředitele krizových komisí a vypravili se do České Vsi na Jesenicku, kde byla pomoc nejvíce potřeba. Na místo jsme dovezli hmotnou pomoc jako jsou čisticí a dezinfekční prostředky, toaletní papír, pitnou vodu a další.

 

Všem lidem v zasažených lokalitách přejeme hodně sil!

 


Vezeme pomoc do Nové Vsi

 

 

Přivezli jsme pomoc do Nové Vsi.