Podpora

Vyúčtovaní, platby, reklamace

    • Vše o nové podobě vyúčtování

      Průvodce novým vyúčtováním najdete tady

       

      Novinky, které na původním vyúčtování chyběly:

       

      - Trvalý VS: Na vyúčtování najdete Trvalý variabilní symbol (Trvalý VS), který slouží pro nastavení platby trvalým příkazem. Pokud tedy používáte tuto platební metodu, nastavte si prosím u příkazu číslo trvalého variabilního symbolu.

       

      - Platba na terminálech Sazka: Na vyúčtování najdete QR kód, kterým můžete platbu uhradit ve své bankovní aplikaci nebo na terminálech Sazka. Vyúčtování stačí přinést na místo, kde je terminál Sazka k dispozici, naskenovat QR kód a částku uhradit hotově nebo kartou.

    • Jakými způsoby mohu uhradit své vyúčtování? Platba inkasem, bankovní převod, QR kód

      Vyúčtování můžete hradit několika způsoby.

       

      Inkasní platba: Doporučujeme nastavení inkasní platby. Platbu za vyúčtování si pravidelně strhneme a vy tak nemusíte myslet na úhradu. Tento způsob platby si nejdříve nastavíte v samoobsluze (kliknete na jméno zákazníka vpravo nahoře a zascrollujete níže k sekci Nastavení vyúčtování) a následně inkasní platbu povolíte také ve svém bankovnictví. 

       

      Běžný bankovní příkaz: Vyúčtování můžete platit i bežným bankovním příkazem, vždy po vystavení vyúčtování.

       

      QR kód: Můžete využít i digitálního pomocníka v podobě QR kódu, jehož načtením platbu provedete ve své bankovní aplikaci.

       

      Trvalý příkaz: Ve svém bankovnictví si můžete nastavit také pravidelný trvalý příkaz. Jako variabilní symbol v takovém případě uveďte Trvalý variabilní symbol (Trvalý VS) nebo Zákaznické číslo. Oba údaje najdete na svém vyúčtování. 

       

    • Potřebuji na svém vyúčtování zobrazit více informací nebo změnit údaje. Půjde to?

      Zavolejte prosím na naši zákaznickou linku nebo nám napište email na info@nordictelecom.cz. V případě, že máte na svém vyúčtování např. více služeb na různých adresách a potřebujete je pojmenovat podle adres nebo uživatelů služeb, můžeme vám tuto informaci do vyúčtování doplnit.

    • Kde najdu přehled svých vyúčtování?

      Přehled svých vyúčtování najdete v samoosluze. Mimo jiné se zde dozvíte, jestli máte všechna vyúčtování uhrazena a dokumenty si také můžete stáhnout ve formě PDF.

    • Potřebuji poslat opis vyúčtování, co mám dělat?

      Vyúčtování si můžete stáhnout v samoobsluze nebo nám zavolejte na zákaznickou linku. Rádi vám opis vyúčtování zašleme.

    • Provedl jsem platbu se špatným nebo žádným VS, co mám dělat?

      Zavolejte nám prosím na zákaznickou linku nebo napiště email na info@nordictelecom.cz. Platbu s pomocí našich finančních specialistů dohledáme a spárujeme. K tomu, abychom platbu identifikovali, budeme potřebovat co nejvíce detailů, např.: kdy došlo k odeslání platby, na jaké číslo účtu a v jaké výši. Aby k podobným nedopatřením nedocházelo, doporučujeme nastavit plabu inkasem.

    • Mohu si vyúčtování nechat zasílat v elektronické podobě?

      Ano, určitě. Přihlaste se do samoobsluhy, kde můžete upravit nastavení zasílání vyúčtování nebo nám zavolejte na zákaznickou linku.

    • Mohu si vyúčtování nechat zasílat v papírové podobě?

      Ano, určite je možné dostávat vyúčtování v papírové podobě. Způsob zasílání vyúčtování si můžete nastavit v samoobsluze nebo zavolejte na naši zákaznickou linku 800 80 70 60. Současně vás ale musíme upozornit, že výúčtování zasílané poštou je zpoplatněno částkou dle platného ceníku.

    • Nepřišlo mi vyúčtování, co mám dělat?

      Pokud máte jako doručovací metodu nastavený email, zkontrolujte prosím, jestli vyúčtování neskončilo ve SPAMu. Všechna svá vyúčtování najdete také v samoobsluze. Mimo jiné se zde dozvíte, jestli máte všechna vyúčtování uhrazena a dokumenty si také můžete stáhnout ve formě PDF.

    • Jak postupovat, když chci vyúčtování platit inkasem?

      Je to jednoduché. Nastavení můžete provést sami v samoobsluze (v sekci profil) nebo zavolejte na naši zákaznickou linku. Následně je třeba nastavit povolení k inkasu (vč. limitů) i ve svém bankovnictví. Poté už se o úhradu nemusíte starat, probíhá automaticky.

    • Jak postupovat, když chci vyúčtování platit trvalým příkazem?

      Přihlaste se prosím do samoobsluhy a v zákazickém profilu si nastavte změnu způsobu platby. Následně si v bance nastavíte trvalý příkaz k úhradě. Místo trvalého příkazu však doporučujeme založit inkasní způsob platby. Úhradu si nemusíte hlídat a ve své bance si můžete nastavit omezení na konkréní výši platby.

    • Jak mohu změnit způsob úhrady svého vyúčtování?

      Změnu nastavení způsobu úhrady můžete provést v samoobsluze. Pro Vaše pohodlí doporučujeme platbu inkasem. Úhradu si nemusíte hlídat a ve své bance si můžete nastavit omezení na konkréní výši platby.

    • Co se stane, když zaplatím po datu splatnosti?

      V případě, že se zpozdíte o několik dní, nic zásadního se nestane. Pokud bychom však platbu neobdrželi, můžeme v krajním případě přistoupit k omezení fungování služby nebo dokonce k podání výpovědi. Jde nicméně o krajní řešení, ke kterému přistupujeme velmi neradi. Pro vaše pohodlí proto doporučujeme nastavit plabu inkasem. Úhradu si nemusíte hlídat a ve své bance si můžete nastavit omezení na konkréní výši platby.

    • Jaká je splatnost vyúčtování služeb?

      Splatnost vyúčtování se může lišit podle toho, jaké služby využíváte. Konkréní datum splatnosti proto najdete přímo na každém vyúčtování. Nejjednodušší způsob, jak si svá vyúčtování zobrazit je naše zákaznická samoobsluha.

    • Reklamace vyúčtování - základní informace

      Pokud jste našli jakoukoliv nesrovnalost ve svém vyúčtování, zkuste se nejdříve podívat do sekce Vyúčtování a platby, jestli odpověď nenajdete přímo tam. Také můžete nahlédnout do našeho Ceníku a zkontrolovat si položky, které na vyúčtování vidíte. V neposlední řadě můžete najít odpověď v našich Všeobecných obchodních podmínkách, kde řešíme účtování a případné započítání určitých částek. 

       

      Pokud jste nenašli odpověď, můžete se na nás obrátit a vyúčtování reklamovat. Všechny podmínky reklamace najdete v Reklamačním řádu

       

      - Reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování. Při pozdějším podání reklamace vám ji bohužel nebudeme moci uznat.

       

      - Na vyřízení reklamace máme jeden kalendářní měsíc. Až se k nám reklamace dostane, ozveme se vám zpět. Chtěli bychom také upozornit, že reklamace vyúčtování nemá odkladný účinek na povinnost uhradit vyúčtování ke dni splatnosti.

    • Reklamace služby - základní informace

      Pokud vám služba nefunguje nebo jste zaznamenali její výpadky, můžete se vždy obrátit na naši zákaznickou linku 800 80 70 60 (po-ne 8:00-20:00) a službu reklamovat. 

       

      Pokud zjistíme, že chyba je na naší straně, můžete samozřejmě požadovat přiměřené snížení ceny služby v daném období.

       

      - Reklamaci služby je potřeba podat do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace vám ji bohužel nebudeme moci uznat.

       

      - Na vyřízení reklamace máme jeden kalendářní měsíc. Až se k nám reklamace dostane, ozveme se vám zpět. Chtěli bychom také upozornit, že reklamace vyúčtování nemá odkladný účinek na povinnost uhradit vyúčtování ke dni splatnosti.

    • Reklamace zboží / zařízení - základní informace

      Při reklamaci zařízení je nutné předložit:

       

      - kompletní reklamované zboží

       

      - uvést přesný charakter vady 

       

      - doložit, že jste zboží zakoupili u nás, nejlépe prodejním dokladem (účtenkou), případně fakturou.

       

      Pro usnadnění vyřízení reklamace doporučujeme k dokladu o koupi konkrétního zboží předložit i záruční list, pokud byl součástí balení. I bez těchto dokladů je možné reklamaci uplatnit, je však vaší povinností doložit zakoupení zboží jiným věrohodným způsobem. 

       

      Zároveň jste povinni uvést, jestli při kladně vyřízené reklamaci preferujete dodání nového zařízení, nebo opravu stávajícího. Více informací naleznete v bodě 4 Reklamačního řádu

       

      Na vyřízení reklamace v případě zakoupeného zařízení máme ze zákona 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se společně na delší lhůtě nedohodneme.

       

      Jak postupovat při reklamaci zařízení najdete tady.

          

       

      Jakékoliv další informace ohledně reklamace zboží / zařízení, které jste u nás zakoupili, najdete v těchto dokumentech: 

       

      Všeobecné obchodní podmínky  - v dokumentu najdete obecné podmínky pro uzavření či naopak ukončení smlouvy atd.
       

      Ceník služeb a zařízení - v dokumentu najdete veškeré ceny zařízení a další poplatky

       

      Reklamační řád - tady najdete veškeré informace ohledně reklamace zařízení

       

      Podmínky zásilkového prodeje - tady najdete podmínky v případě, že vám zařízení doručujeme například kurýrní službou

    • Jak mám podat reklamaci?

      Reklamaci můžete podat několika způsoby:

       

      Telefonicky - zavolejte na naši zákaznickou linku 800 80 70 60 (po-ne 8:00-20:00)

       

      Elektronicky - napište na e-mail na info@nordictelecom.cz

       

      Dopisem - Pokud budete zasílat písemnou reklamaci, uveďte prosím své aktuální telefonní i zákaznické číslo, které naleznete na vyúčtování a podrobný popis reklamované situace. Dopis zašlete na adresu:


      Nordic Telecom Regional s.r.o.
      Reklamační oddělení
      Jihlavská 1558/21
      140 00 Praha 4 - Michle

       

       

      Reklamace nefunkčního zařízení


      Pokud reklamujete nefunkční zařízení, doporučujeme nejdříve zavolat na naši zákaznickou linku 800 80 70 60 (po-ne 8:00-20:00), kde vám pomůžeme s celkovým průběhem reklamace. 

       

      V případě reklamace zařízení můžete použít tento vzor Reklamačního protokolu

       

      Na vyřízení reklamace v případě zakoupeného zařízení máme ze zákona 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se společně na delší lhůtě nedohodneme. 

       

      Nefunkční zařízení nebo SIM kartu zašlete společně s reklamačním protokolem (ke stažení tady) na adresu:


      Nordic Telecom Regional s.r.o.
      Reklamační oddělení
      Jihlavská 1558/21
      140 00 Praha 4 - Michle

    • Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?

      Reklamace vyúčtování a služeb

       

      V případě reklamace služby nebo vyúčtování máme na vyřízení reklamace jeden kalendářní měsíc od jejího doručení. Ve výjimečných případech (např. při nutnosti komunikovat s dodavateli v zahraničí), se doba vyřízení může prodloužit na dva měsíce. 

       

       

      Reklamace zakoupeného zařízení

       

      Na vyřízení reklamace zakoupeného zařízení máme ze zákona 30 dnů, vždy se však snažíme vaši reklamaci vyřešit v co nejkratší lhůtě. Společně se také můžeme dohodnout na delší lhůtě (např. při komplikovanějších případech). Pokud lhůtu nedodržíme, máte právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny anebo od smlouvy odstoupit. 

    • Chci reklamovat zařízení, kde najdu vzor reklamačního protokolu?

      Pokud reklamujete zařízení, můžete si vzor reklamačního protokolu stáhnout tady.

       

      V případě reklamace vyúčtování nebo služeb není formulář potřeba vyplňovat.

    • Nesouhlasím s výsledkem reklamace, jak mohu postupovat?

      A) Nesouhlasím s výsledkem reklamace vyúčtování nebo služeb

       

      V případě, že nesouhlasíte s výsledkem vyřízení reklamace vyúčtování nebo služeb, můžete postupovat několika způsoby.


      1) Obrátit se na našeho zákaznického ombudsmana, který situaci podrobně prověří. Můžete jej kontaktovat e-mailem: ombudsman@nordictelecom.cz 
      nebo písemně:

       

      Michaela Hájková
      Ombudsman Nordic Telecom
      Jihlavská 1558/21
      140 00 Praha – Michle


      2) Kontaktovat Český telekomunikační úřad -  nejpozději do jednoho měsíce od doručení výsledku reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro vyřízení se s námitkami můžete obrátit na https://ctu.gov.cz/


      3) Kontaktovat Českou obchodní inspekci - v ostatních oblastech je pro mimosoudní řešení sporů mezi spotřebitelem a Nordic Telecom příslušná Česká obchodní inspekce - oddělení ADR. Zabývá se především řešením spotřebitelských sporů vzniklých z kupní smlouvy, z poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby (pokud nejde o službu elektronických komunikací) nebo z nabízení, poskytování či zprostředkování finančních služeb mimo působnost finančního arbitra. Více informací najdete na https://adr.coi.cz/cs.


      4) Obrátit se na finančního arbitra - pro finanční služby je příslušný finanční arbitr v rozsahu působnosti stanoveném právním předpisem upravujícím finančního arbitra, hlavně ve sporech spotřebitelů týkajících se nabízení, poskytování nebo zprostředkování úvěru, půjčky nebo obdobné služby (např. splátkový prodej nebo kreditní karty), kde Nordic Telecom vystupuje jako zprostředkovatel nebo věřitel. Informace najdete na https://finarbitr.cz/.


      5) Jakýkoliv problém se službou nebo zbožím, které jste si od nás objednali přes internet, můžete také řešit přes on-line platformu pro nezávislé mimosoudní řešení sporu v rámci EU. Při vyplňování je potřeba uvést e-mail obchodníka. 

       

       

      B)  Nesouhlasím s výsledkem reklamace zboží / zařízení


      V případě, že nesouhlasíte s výsledkem vyřízení reklamace zboží / zařízení, můžete postupovat několika způsoby.


      1) Obrátit se na našeho zákaznického ombudsmana, který situaci podrobně prověří, můžete jej kontaktovat e-mailem: ombudsman@nordictelecom.cz 
      nebo písemně:

       

      Michaela Hájková
      Ombudsman Nordic Telecom
      Jihlavská 1558/21
      140 00 Praha – Michle

       

      2) Máte také možnost využít mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR) přes Českou obchodní inspekci. Více informací najdete na https://www.coi.cz/informace-o-adr/

    • Musím zaplatit vyúčtování, které reklamuji?

      Ano, reklamace vyúčtování nemá vliv na jeho splatnost. Vyúčtování je tedy potřeba zaplatit standardně do data splatnosti. V případě, že zjistíme neoprávněně fakturovanou částku, samozřejmě vám obnos vrátíme. 

    • Kdy a jak mohu požádat u portací o náhradu při přenosu čísla nebo změně poskytovatele internetu?

      Pokud dojde v důsledku porušení povinností z naší strany při přenesení čísla nebo při změně poskytovatele služby přístupu k internetu ke zpoždění nebo k nedodržení dohodnutých termínů opravy a instalace, máte právo na paušální náhradu, kterou stanovuje vyhláška Ministerstva spravedlnosti č. 529/2021 Sb. 


      O jakou výši se jedná? 
       

      1. Za každý započatý den prodlení s portací (služby internetu či portací čísla)  – 200 Kč, od šestého dne 400 Kč.

       

      2. Při prodlení se současně prováděnou portací více než 10 čísel jednoho účastníka se výše náhrady za jedenácté a každé další číslo snižuje na polovinu uvedených částek.

       

      3. Za každý započatý den trvání důsledků zneužití portace – 600 Kč

       

      4. Za každý započatý den prodlení s opravou a instalací služby při portaci oproti sjednanému termínu – 200 Kč, od šestého dne 400 Kč.

       

      5. Pokud poskytovatel internetu nebo komunikační služby nedodrží dohodnutý termín opravy nebo instalace, náleží vám náhrada 200 Kč za každý den zpoždění. Pokud má poskytovatel nárok na vyšší částku za to, že účastník nespolupracuje, dostanete za den zpoždění stejnou částku, maximálně však 1000 Kč.

       


      Co musíte splnit, abyste mohli náhradu požadovat?

       

      - Včas reklamovat portaci služeb. 

       

      - Podat včas žádost o náhradu. Žádost můžete zaslat na naši e-mailovou adresu info@nordictelecom.cz. V žádosti prosím uveďte číslo účtu, na který chcete náhradu vyplatit.

       

      Po splnění uvedených bodů Vám nejpozději do jednoho měsíce od vyřízení reklamace či obdržení žádosti o vyplacení náhrady zašleme náhradu na uvedený bankovní účet. Pokud to nebude možné, můžeme poté zvolit i jiný způsob, např. formou poštovní poukázky.